کشتی ایران می تواند از تعویق المپیک به خوبی بهره ببرد

به گزارش مجله آزات وب، امیر توکلیان در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه در شرایط کنونی، سلامتی مردم و همچنین ورزشکاران در اولویت تمامی برنامه ها قرار گرفته است گفت: طبیعتاً در شرایط کنونی که ویروس کرونا تمام دنیا را مبتلا نموده باید با تغییرات مختلف در سبک زندگی کنار بیاییم. به همین دلیل می توان به تعطیلی ورزش ایران و دنیا اشاره نمود که اتفاقی کم نظیر در چند دهه اخیر است.

کشتی ایران می تواند از تعویق المپیک به خوبی بهره ببرد

وی در مورد تعویق بازی های المپیک 2020 توکیو گفت: خوشبختانه کمیته بین المللی المپیک تکلیف همه را روشن کرد و چندی پیش صراحتاً گفت بازی های المپیک به تعویق افتاده و سال آینده برگزار خواهد شد. این اتفاق تا حد زیادی می تواند از بسکمک جهات به سود کشتی ایران باشد و فرصت خوبی را در اختیار کادر فنی و آزادکاران قرار دهد تا خود را بهتر و بیشتر برای این رویداد عظیم آماده نمایند.

این مربی خراسانی اضافه نمود: به عنوان مثال می توان به بعضی از آزادکاران مصدوم و آسیب دیده اشاره نمود که حالا در این فرصت یکساله می توانند به خوبی فرایند درمانی خود را طی نمایند و مهیای المپیک شوند. همچنین بعضی از کشتی گیران نیز می توانند برای کسب سهمیه المپیک به آمادگی بیشتری دست یابند و در این مدت خود را بیش از قبل برای حضور در رقابت های گزینشی و کسب سهمیه المپیک آماده نمایند.

توکلیان خاطر نشان کرد: تعویق بازی های المپیک برای کشتی گیران جوان و مدعی هم فرصت خوبی است تا بتوانند خود را یکسال دیگر ساخته و پرداخته نمایند و در نهایت بتوانند به آرزوی خود یعنی حضور در المپیک برسند. به هر حال آزادکاران مدعی و جوان در این مدت می توانند بر تجربه خود بیافزایند و با انگیزه و روحیه بیشتری گام در راه رسیدن به هدف خود یعنی المپیک بردارند.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد به نکته دیگری در مورد تعویق بازی های المپیک اشاره نمود و گفت: کادر فنی تیم ملی هم در این مدت می تواند در مورد تغییر وزن بعضی از کشتی گیران، تصمیمات بهتری بگیرد، چرا که در این مدت ممکن است بعضی از آزادکاران بخواهند تغییر وزن دهند. در نتیجه تعویق بازی های المپیک، فرصت بسیار خوبی است تا آنان به خوبی خود را برای وزن جدید محک بزنند.

وی به بعضی از برنامه های فدراسیون کشتی هم اشاره نمود و گفت: متولیان فدراسیون با توجه به فرصتی که تا المپیک توکیو به وجود آمده می توانند به خوبی برای برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی هم تصمیم گیری و برنامه ریزی نمایند، چرا که برگزاری رقابت های انتخابی اهمیت فراوانی در فرایند انتخاب نفرات ترکیب اعزامی به میادین عظیم جهانی و المپیک دارد. پس حالا فدراسیون کشتی می تواند از فرصت باقی مانده تا المپیک به خوبی برای برنامه ریزی و برگزاری رقابت های انتخابی استفاده کند.

توکلیان به اقدامات اخیر بعضی از قهرمانان نامدار کشتی در مورد حمایت و کمک رسانی به هموطنان مناطق محروم کشور اشاره نمود و گفت: مسلماً تمامی قهرمانان ملی کشورمان، نوعی مسئولیت اجتماعی هم بر عهده دارند و باید به خوبی از پس این مسئولیت برآیند. انجام کارهای خیرخواهانه و حمایتی می تواند بیشتر از کسب مدال در سطح جامعه تأثیر بگذارد. کشتی گیران قهرمان و نامداری مثل کمیل قاسمی و حسن رحیمی و بسکمک از چهره های عنوان دار دیگر طی ماه های گذشته همیشه با حضور در استان های محروم به کمک و کمک هموطنان شتافتند. امیدوارم این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد و از سوی تمامی قهرمانان ورزش کشورمان پیگیری گردد.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد در خاتمه به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: مردم ایران در طول تاریخ بارها ثابت کردند می توانند از موانع و مسائل به خوبی گذر نمایند. مثال شاخص این مساله نیز هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان بود که توانستیم به خوبی از خاک وطن دفاع کنیم. مطمئناً این بار هم می توانیم از این مشکل عظیم گذر کنیم و دوباره به شرایط عادی و معمول زندگی برگردیم. به شرطی که برای حل این معضل همه گیر با اتحاد و همدلی، دست به دست یکدیگر بدهیم و بر مسائل فائق آییم. طبیعتاً همدلی و اتحاد در این مقطع حساس بسیار تأثیرگذار است و می تواند ما را بسیار زودتر از این مسائل و معضلات رهایی بخشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1047

به "کشتی ایران می تواند از تعویق المپیک به خوبی بهره ببرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی ایران می تواند از تعویق المپیک به خوبی بهره ببرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید