کشف یک حباب فضایی عجیب و غریب به وسیله ناسا، یک راز حیرت انگیز دیگر افشا شد

به گزارش مجله آزات وب، اخترشناسان اخیرا پیروز به کشف یک ساختار حبابی مولکولی شده اند که به تولد یک جفت ستاره مربوط است.

کشف یک حباب فضایی عجیب و غریب به وسیله ناسا، یک راز حیرت انگیز دیگر افشا شد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، اخترشناسان یک ساختار حباب مولکولی عجیب و غریب در فضا کشف نموده اند. ساختار تازه کشف شده درون یک ابر ضخیم از گاز و غبار در فاصله بیش از 450 سال نوری از زمین در ابر B 18 واقع شده است.

این حباب گازی که به عنوان نشانه ای از حیات ستاره ای در نظر گرفته می گردد، نشات گرفته از یک جفت ستاره نوزاد است که در مراحل اولیه شکل گیری خود هستند.

تشکیل یک ستاره فرآیندی پیچیده است و زمانی اتفاق می افتد که توده های متراکم و چگال در ابر های گازی مولکولی فرو می ریزند و این امر موجب می گردد که تحت گرانش خود به چرخش دربیایند. همین طور که می چرخند، موادی، چون گاز، پلاسما، غبار و ذرات دیگر به سمت دیسک برافزایشی که توپ گازی را تغذیه می نماید، کشیده می شوند و در نهایت ستاره تشکیل می گردد. در این فرآیند، بعضی مواد به بیرون و در تمام جهات به فضا پرتاب می شوند و این اغلب به شیء هربینگ-هارو مرتبط است (شی هربینگ - هارو پاره های درخشان یک سحابی که ظهورش مربوط به تولد ستارگان نو است.)

در وبسایت ناسا آمده است: اشیای هربینگ - هارو زمانی تشکیل می شوند که باد های ستاره ای یا فواره های گازی از ستاره های تازه متولد شده بیرون می ریزند.

محققان تایید کردند که در مرکز این حباب گاز یک شی هربیگ - هارو به نام HH 319 واقع شده است. این دومین باری است که اخترشناسان حباب گازی را مشاهده می نمایند که با ستاره های کوچک در اعماق فضا مرتبط است.

محققان اخیرا این یافته های نو را در مجله Astrophysical منتشر نموده اند. بر اساس این مطالعه، حباب حدود 70000 سال پیش شکل گرفته است.

طبق این مطالعه، داده های طول موج چندگانه برای مطالعه ساختار فضایی، تزریق انرژی و مقیاس زمانی دینامیکی آن استفاده شده اند. به طور خاص، محققان از دو تلسکوپ رادیویی مختلف برای جمع آوری داده ها استفاده کردند و سپس سیگنال مونوکسید کربن را تجزیه و تحلیل کردند. اندکی پس از آن، آن ها حباب گاز را کشف کردند و این ممکن است به آن ها یاری کند تا در خصوص شکل گیری ستاره های تازه متولد شده بیشتر بیاموزند.

تنها در بخش مرکزی ابر B 18 ده ها ستاره جوان و چندین جرم هربیگ - هارو وجود دارد و این فرصت های زیادی را برای دانشمندان فراهم می نماید تا درکی عمیق تر از فضا داشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2329

به "کشف یک حباب فضایی عجیب و غریب به وسیله ناسا، یک راز حیرت انگیز دیگر افشا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک حباب فضایی عجیب و غریب به وسیله ناسا، یک راز حیرت انگیز دیگر افشا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید