گرنت فناوری به سامانه نان وصل می گردد

به گزارش مجله آزات وب، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به شروع فعالیت سامانه نظام ایده ها و احتیاج ها (نان) گفت: کوشش می کنیم که صندوقی برای این سامانه به منظور حمایت های اقتصادی از ایده ها و احتیاج ها ایجاد کنیم. به همین دلیل، گرنت فناوری به سامانه نان وصل می گردد تا برای برطرف احتیاج ها هزینه گردد.

گرنت فناوری به سامانه نان وصل می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی خیرالدین در جلسه آنالیز پیشرفت عملکرد سامانه نظام ایده ها و احتیاج ها (نان) که به منظور پیشبرد اهداف سامانه ملی نان در مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) برگزار گردید، با اشاره به اینکه این سامانه از ابزار های قدرتمند جهت ایجاد نظام ملی نوآوری مبتنی بر ایجاد ارتباط مستقیم بین احتیاج های جامعه، صنایع خصوصی دولتی و پژوهشگران، شرکت های دانش بنیان و خلاق، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد است، توضیح داد: باید شرح وظایف و ساختار عملکردی سامانه معین گردد تا بدون هیچ گونه خللی بتواند به جامعه خدمت رسانی کند.

وی ادامه داد: متقاضیان با مراجعه به این سامانه می توانند احتیاج های ثبت شده را مشاهده نمایند یا ایده خود را برای یک احتیاج ثبت نمایند. این فرایند منجر به انعقاد قرارداد و برطرف شدن احتیاج می گردد. علاوه بر کاربردی شدن تحقیقات، مراکز علمی می توانند احساس مشارکت تمام آحاد کشور را برانگیزند و طوفان فکری ملی در ساختن ایرانی آباد و پیشرفته ایجاد نمایند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم شرح داد: n-index از موارد مهمی دیگری است که در این سامانه پیگیری می گردد. بعلاوه، زیرساخت نرم افزاری و نحوه عملکرد فرایند سامانه نان نیز در مجموعه ISC به انتها خواهد رساند. سامانه نظام ایده ها و احتیاج ها (نان) https://nan.ac، شروع به کارکرده است. کوشش می کنیم که صندوقی برای این سامانه به منظور حمایت های اقتصادی از ایده ها و احتیاج ها ایجاد کنیم. به همین دلیل، گرنت فناوری به سامانه نان وصل می گردد تا برای برطرف احتیاج ها هزینه گردد.

گزارش ها به هیات دولت ارسال می گردد

محمدجواد دهقانی، رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری نیز در این جلسه گفت: از کوشش های مجموعه مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری، وزارت علوم و کارگروه های مشاوره ای برای تدوین سیاست گذاری، اجرا و پیاده سازی سامانه و تهیه فرآیند ها و شیوه نامه ها قدردانی می کنم. بعلاوه پیگیری های مستمر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رونمایی از نسخه آزمایشی این سامانه در اردیبشهت 1401 را مهمترین مشوق تیم اجرایی می دانم.

وی با بیان اینکه گزارش های فعالیت سامانه نان پس از اینکه احتیاج ها و ایده ها در آن ثبت شد و به امضای دو طرف قرارداد رسید و از سوی وزارت علوم اعلام شد، اظهار کرد: گزارش عملکرد این سامانه هر 6 ماه به هیئت دولت ارسال می گردد. دانشگاه ها و سازمان هایی که فعالیت بیشتری داشته اند، معین می شوند. تعریف احتیاجها، واگذاری و تخصیص پروژه ها و گرنت ها به مشارکت در ارائه ایده جهت برطرف احتیاج های ثبت شده را باید مهمترین ویژگی سامانه شفافیت دانست.

سامانه نظام ایده ها و احتیاج ها (نان) زمینه ای برای ارتباط احتیاج های مختلف با تحقیقات و مراکز تحقیقاتی کشور است. متخصصان می توانند احتیاج های خود را در حوزه ها و سطوح مختلف اجتماعی و صنعتی در این سامانه ثبت نمایند. بعلاوه مشوق های علمی برای مراکز دانشگاهی فعال در سامانه در نظر گرفته شده است. منظره نهایی این سامانه از سه مرحله تشکیل شده: 1. ارائه ایده و احتیاج 2. محصول 3. اشتغال دانش بنیان. مراحل ثبت ایده در سامانه نان شامل انتخاب احتیاج، ثبت اطلاعات، تأیید اطلاعات و صدور گواهی است.

در این جلسه همه حاضرین نقطه نظرات خود را درباره نحوه فرایند دریافت، ثبت و نهایی شدن احتیاج های ثبت شده در این سامانه تا انعقاد قرارداد به منظور حل مسائل کشور ارائه کردند و به بحث و گفتگو پرداخته و تصمیمات مهمی جهت ادامه کار گرفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2204

به "گرنت فناوری به سامانه نان وصل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرنت فناوری به سامانه نان وصل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید