بازسازی خانه: 10 میلیارد ریال برای بازسازی آثار تاریخی خراسان جنوبی تخصیص یافت

به گزارش مجله آزات وب، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، 10 میلیارد ریال برای بازسازی آثار تاریخی خراسان جنوبی تخصیص یافت.

بازسازی خانه: 10 میلیارد ریال برای بازسازی آثار تاریخی خراسان جنوبی تخصیص یافت

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه نمود: بناهای تاریخی هر سال نیازمند رسیدگی و بازسازی است، از همین رو به بناهای ثبت ملی اعتباراتی اختصاص می یابد که براساس پیشرفت پروژه تخصیص پیدا می نماید.

وی گفت: با ثبت هفت اثر معنوی (ناملموس) خراسان جنوبی در امسال تعداد آثار تاریخی، ناملموس و طبیعی این استان به 955 اثر رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: هفت اثر معنوی (ناملموس) استان از ابتدای امسال در لیست میراث ملی قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: این آثار شامل مهارت و دانش پخت نان لوله بیرجند، مهارت و دانش تنورسازی فردوس، مهارت و دانش کرکی بافی شهر مود، مهارت و دانش شیره پزی، مهارت و دانش قارت بافی قاین، مهارت و دانش نان جوش و صابون سازی بیرجند است.

رمضانی گفت: تا به امروز 777 بنا و محوطه تاریخی و فرهنگی، 2 اثر میراث معماری صنعتی، 75 اثر طبیعی، 88 اثر معنوی و 13 شی تاریخی در استان ثبت شده است.

وی اعلام کرد: پرونده تعداد دیگری از آثار تاریخی و طبیعی آماده شد که امید است تا انتها امسال در لیست میراث ملی ثبت گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه نمود: مهمترین اقدام پس از ثبت ملی یا جهانی یک اثر، حفاظت و نگهداری آن است که باید همه نهادها و مردم در جهت تحقق آن بکوشند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2161

به "بازسازی خانه: 10 میلیارد ریال برای بازسازی آثار تاریخی خراسان جنوبی تخصیص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: 10 میلیارد ریال برای بازسازی آثار تاریخی خراسان جنوبی تخصیص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید