100 میلیون نفر به جمعیت فقیر جهان اضافه می گردد

به گزارش مجله آزات وب، خبر افزایش شمار کسانی که دچار فقر مطلق هستند، همزمان با آن روی می دهد که اقتصاد جهانی بی سابقه ترین رکود را در 80 ساله گذشته تجربه می نماید.

100 میلیون نفر به جمعیت فقیر جهان اضافه می گردد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش از شیوع ویروس کرونا، شمار افرادی که در فقر مطلق زندگی می کردند و درآمد روزانه آنان کمتر از یک دلار و 90 سنت بود، کاهش یافته بود.

این سازمان مالی بین المللی که دفتر مرکزی آن در واشنگتن آمریکا قرار گرفته است، همچنین پیش بینی کرد شمار افرادی که در سال آینده میلادی دچار فقر مطلق خواهند بود همچنان به مانند امسال میلادی نرخی بالا باشد.

به گزارش این نهاد مالی بین المللی پیش بینی می گردد، رشد کشور هایی که دارای بیشترین شمار فقرا در دنیا هستند، از رشد جمعیت آنان کمتر باشد و این بیانگر این موضوع است که نرخ فقر مطلق در سال 2021 نیز به مانند امسال میلادی بالا خواهد بود.

براساس برآورد بانک دنیای، پیش بینی می گردد کشور های نیجریه، هند و جمهوری دمکراتیک کنگو که بیش از یک سوم فقرا دنیا را شامل می شوند، نرخ رشد فردی فراوری ناخالص داخلی آن ها به ترتیب با 8 دهم درصد، 2.1 درصد و سه دهم درصد همراه باشد.

این درحالی است که براساس این گزارش نرخ رشد جمعیت در این سه کشور به ترتیب 2.6، 1.0 و 3.1 است و این مسأله نشان می دهد کاهش پایدار در شمار افراد فقیر با مشکل روبرو گردد.

این بانک هشدار داده است که جنوب آسیا احتمالا بیشترین تعداد افراد فقیر در نتیجه کووید- 19 را شاهد خواهد بود.

بانک دنیای همچنین پیش بینی کرد در کل منطقه آسیای مرکزی و شرق اروپا، ازبکستان تنها کشوری باشد که در امسال میلادی رشد مالی را تجربه خواهد نمود.

طبق گزارش این بانک، اقتصاد دنیای در امسال میلادی 5.2 درصد کوچک تر خواهد شد که بیشترین میزان رشد مالی منفی از زمان جنگ دنیای دوم است.

در واکنش به این بحران مالی بانک های مرکزی در بسیاری از کشور های آسیای مرکزی و شرق اروپا نیز حمایت های مالی خود را افزایش داده اند.

در مجموع اقتصاد های منطقه آسیای مرکزی و شرق آسیا 4.7 درصد کوچک خواهد شد و تقریبا همه کشور ها رشد صفر یا منفی خواهند داشت به جز ازبکستان که پیش بینی می گردد، رشد مالی مثبت 1.5 درصدی داشته باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1182

به "100 میلیون نفر به جمعیت فقیر جهان اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 میلیون نفر به جمعیت فقیر جهان اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید