45 درصد فارغ التحصیل استان زنجان در رشته های فناوری اطلاعات هستند
به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا انصاری بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان از رونمایی سند توسعه مهارت استان زنجان در هفته جاری خبر داد و افزود: هدف از تدوین این سند داشتن یک نقشه راه درست برای رسیدن به اهداف پیش رو است. در این سند نقشه راه و افق چشم انداز این اداره کل در سال 1400 ترسیم شده است.
وی با بیان اینکه 45 درصد فارغ التحصیل استان در رشته های فناوری اطلاعات هستند، ادامه داد: در حال حاضر اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای استان، توسعه آموزش های مهارتی خود را در رشته های فناوری اطلاعات، برق، الکترونیک و ICT متمرکز کرده است.
انصاری افزود: شبیه سازی واقعیت ها در دنیای مجازی یکی از تکتولوژی های نوینی است که در دنیا از آن استفاده می شود که سینما سه بعدی و پنج بعدی، بازی های مجازی و غیره نمونه هایی از این تکنولوژی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای نخستین بار از این تکنولوژی استفاده شده است که نتیجه این تکنولوژی، تجهیز کارگاه در دنیای مجازی با هزینه کمتر و دوم استفاده از نیروی متخصص در تولید این محتوا بوده است.
انصاری با بیان اینکه هدف از ارائه آموزش های تخصصی در همه آموزشگاه ها در مراکز دولتی و غیردولتی تربیت نیروی های متخصص و انجام کار به صورت تخصصی است، افزود: تولید اپلیکیشن برنامه های کاربردی و حضور در عرصه فضای مجازی، از جمله راهکارهای درآمدزایی در رشته های فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
وی ادامه داد: طبق هدف گذاری که برای توسعه اشتعال در استان اجرا شده، وجود نیروی های متخصص و دانشجویانی که تخصص بسیار بالایی در رشته های فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان وجود دارد، زیاد است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: رشته های فناوری اطلاعات و ارتباطات و یا رشته های مرتبط، می توانند در بخش مشاغل خدماتی تاثیر به سزایی داشته باشند؛ چراکه اشتغالی که در این بخش می توان ایجاد کرد نیاز به سرمایه کمتر دارد اما پردرآمد خواهد بود.
انصاری افزود: در اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای استان فعالیت جدی در رشته فناوری اطلاعات در حال انجام است که هدف از آن این است که بتوانیم با آموزش های کوتاه مدت مهارتی در سریع ترین زمان به محتوا و درآمدزایی دست یابیم و دوم در فضای مجازی بتوانیم کارآیی لازم را در زمینه انتقال تکنولوژی داشته باشیم.
منبع: خبرگزاری مهر