60 درصد جمیعت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش مجله آزات وب، محمد جعفری در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه 60 درصد از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اظهار کرد: بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر از مردم این استان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند.

60 درصد جمیعت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی با بیان این مطلب که بیمه سلامت با همه بیمارستان های خصوصی و دولتی در استان کرمان قرارداد همکاری دارد، اضافه کرد: بیمارستان نباید بیماران بستری را برای تهیه دارو به بیرون از بیمارستان ارجاع دهد و به هیچ عنوان نباید از دفترچه بیمه از لحظه بستری تا ترخیص بیمار استفاده گردد.

جعفری تاکید نمود: طبق بند اول طرح تحول سلامت بیمارستان ها ملکف به تامین تجهیزات و داروی مورد احتیاج بیمار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: به منظور مدیریت مصرف و تجویز صحیح داروهای خاص که بسیار گران قیمت و کمیاب هستند، مسیر تایید دارو برای این قبیل داروها در نظر گرفته گردد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تعداد مراجعه نمایندگان برای تایید دارو در روز را 200 نفر عنوان و توضیح داد: تایید دارو به دو صورت حضوری و غیرحضوری است و امکان تایید دارو به صورت اینترنتی برای همه داروخانه ها وجود دارد.

وی گفت: در اولین مراجعه افراد باید برای تهیه تعداد بسیار محدودی از داروها به منظور تشکیل پرونده به اداره بیمه مراجعه نمایند.

محمدی بیان نمود: بعد از ثبت اطلاعات افراد در سیستم رایانه ای پرونده آنها در شبکه داروخانه های استان هم قرار می گیرد و در دفعات بعدی احتیاج به مراجعه حضوری نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 69

به "60 درصد جمیعت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد جمیعت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید