آمار بازار مسکن کانادا بهتر شده اما هنوز برای تداوم رونق به دو فاکتور احتیاج دارد

به گزارش مجله آزات وب، جدیدترین داده ها از بازارهای املاک کانادا نشان از رونق قابل قبول پس از بازگشایی مالی دارد، اما بانک مرکزی کانادا و تحلیل گران نگران غیاب دو فاکتور کلیدی مورد احتیاج برای پیش بردن بازار در طولانی مدت هستند.

آمار بازار مسکن کانادا بهتر شده اما هنوز برای تداوم رونق به دو فاکتور احتیاج دارد

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

با استناد به آمار انجمن املاک کانادا، در ماه ژوئن میزان فروش مسکن با افزایش ماهانه 63 درصدی روبرو شد. در عظیم ترین بازارهای کانادا، میزان فروش در تورنتو عظیم افزایشی 83.8 درصدی داشت، در مونترال 75.1 درصد بالا رفت، در ونکوور عظیم 60.3 رشد کرد، در فریرز ولی 99.7 درصد صعود کرد، در کلگری 54.9 درصد بیشتر شد، در ادمونتون 59 درصد بالا رفت، در وینیپگ 22.5 درصد افزایش یافت، در همیلتون-برلینگتون 34.8 درصد رشد داشت، در لندن و سن توماس 67.9 درصد بالا رفت، در اتاوا افزایشی 55.6 درصدی داشت و در کبک سیتی 43.6 درصد بیشتر شد.

شان کتکارت اقتصاددان ارشد انجمن املاک گفت: با وجود اینکه آمار مسکن در ماه ژوئن تا حدود زیادی به حالت نرمال بازگشتند، اما مسلما هنوز به نقطه نرمال بازنگشته ایم. به نظرم تصویر عظیم تر فعلا نشان از خوش بینی محتاطانه دارد. بازار بسیار سریع تر از تصور خیلی ها بهبود یافته اما اتفاقی که اواخر سال جاری می افتد هنوز یک سوال عظیم است.

بانک مرکزی کانادا هم چهارشنبه گفت: در حالی که اقتصاد پس از افتتاح دوباره به سمت بهتر شدن می رود، در عین حال نیازمند حمایت سیاست گذاری پولی خواهد بود و تا زمانی که ضربه مالی جذب گردد نرخ بهره پایین خواهد ماند.

به گفته رابرت کاوچیچ اقتصاددان ارشد بی ام او کپیتال مارکتس، این یعنی چند سال، نه چند ماه و فصل. او گفت: برای بازار مسکن، این به عنوان سوخت خوبی عمل خواهد نمود و اگر مه و ژوئن ملاک باشند، باید گفت بازار دوباره در حال رشد است.

اما دو عامل کلیدی رشد یعنی اشتغال و مهاجرت فعلا غایب هستند.

پیش بینی های بانک مرکزی کانادا نشان می دهد که طی چند سال آینده شاهد پایین نگه داشته شدن فعالیت مسکن به خاطر اثرات رکود مالی و کاهش مهاجرت خواهیم بود. بعد از تقویت کوتاه مدت به خاطر تقاضای انباشه، سرمایه گذاری مسکونی به آرامی با بهبود درآمد و اعتماد، افزایش پیدا می نماید.

رویال بانک کانادا هم می گوید با وجود بهبود های چشمگیر، سرعت و مقیاس بهبود از اینجا به بعد تا حدود زیادی نامطمئن است.

این بانک چهارشنبه در گزارشی نوشت: این یکی از دلایلی بود که بانک مرکزی گفت نرخ بهره تا آینده نزدیک پایین باقی خواهد ماند. اما این همچنین این ریسک را به وجود می آورد که ضعف بازار کار فراتر از توقف برنامه های حمایتی دولتی و تعویق وام های مسکن باقی بماند.

این بانک اضافه نمود: همچنین مختل شدن جریان مهاجرت می تواند فشار چشمگیری روی تقاضای مسکن در ارتباط با انتظارهای پیش از شوک بیاورد. ما انتظار داریم بازار مسکن در نهایت یک بار دیگر نرم بگردد و قیمت ها کاهش اندکی داشته باشند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1299

به "آمار بازار مسکن کانادا بهتر شده اما هنوز برای تداوم رونق به دو فاکتور احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بازار مسکن کانادا بهتر شده اما هنوز برای تداوم رونق به دو فاکتور احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید