از ضرورت بهره گیری از فعالان زیست محیطی تا کوشش برای مدیریت جمع آوری پسماند

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران/خراسان جنوبی در نشست پایانی سال سمن های محیط زیستی استان بر بهره گیری از فارغ التحصیلان این رشته برای انجام پروژه ها و تدریس دروس مربوطه تاکید شد.

از ضرورت بهره گیری از فعالان زیست محیطی تا کوشش برای مدیریت جمع آوری پسماند

حسن اکبری، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه 30 بهمن، در حاشیه نشست سرانجامی سال سمن های محیط زیستی استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، از فعالیت 25 سمن اسمی در حوزه محیط زیست اطلاع داد.

وی با بیان اینکه فعال ترین سمن ها در شهرستان های طبس، قاین، فردوس و بیرجند وجود دارند، اضافه کرد: علاوه بر سمن ها افرادی نیز وجود دارند که در بحث محیط زیست فعال هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اعلام کرد: از ابتدای سال هر ماه مسئولان محیط زیست با سمن ها جلسه برگزار کردند تا ضمن شنیدن نقدها، پیشنهادات و برنامه های سمن ها، برای ادامه فعالیت ها به آنان انگیزه دهیم.

به گزارش خبرنگاران، اکبری ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با نگاه رئیس این مجموعه به عنوان یک دستگاه تصمیم ساز استان در نشست سمن های محیط زیست شرکت نموده و گاهی میزبان این جلسات بوده است که این امر در کشور بی نظیر است.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تا جایی که امکان دارد قول های مساعدی داده و یاری های اعتباری در راستای حفظ محیط زیست می نماید، توضیح داد: این یک فرصت ویژه برای توسعه و فرهنگ سازی زیست محیطی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در مورد مهم ترین مصوبات این جلسه، اضافه کرد: مقرر شد جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه گذاشته گردد تا به پیشنهاد مناسب برای انجام کار پایلوت در مورد مدیریت پسماند برسیم و آن پیشنهاد را در کارگروه پسماند به ثبت برسانیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز به تحقق آن یاری کند.

اکبری اظهار کرد: همچنین مقرر شد مکاتباتی را با دستگاه ها در مورد استفاده کمتر از مواد پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طی این نشست که آخرین نشست سال جاری بود مقرر شد در صورت تامین کسری سرانجام سال اعتباراتی از سوی سازمان مدیریت به سمن ها تعلق گیرد، اظهار داشت: قرار شد در مورد تدریس درس انسان و محیط زیست در مدارس با تعامل با آموزش و پرورش یک بازنگری صورت گیرد و به وسیله معاونت سیاسی استانداری پیگیری کنیم که متخصصان محیط زیست تدریس این درس را برعهده گیرند و آموزش های لازم به معلمان داده گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه مقرر شد در روز جهانی حیات وحش برنامه اصلی در سازمان مدیریت برگزار گردد، بر همگرایی لازم با سمن های مرتبط منابع طبیعی تاکید نمود.

اکبری با اشاره به اینکه پیشنهاد ثبت شرکت های مشاوره در حوزه محیط زیست نیز داده شد، اظهار کرد: هرساله نزدیک به یک میلیارد تومان انجام پروژه های محیط زیستی به خارج از استان داده می گردد که می تواند انجام و اجرای آن در اختیار شرکت های داخل استانی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه ها به دست فارغ التحصیلان محیط زیست استان می تواند در رونق اشتغال بومی تاثیرگذار باشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از انجام گفتمان با دهیاری ها و شهرداری ها برای مدیریت پسماند اطلاع داد و یادآور شد: همچنین مقرر شد شرایط مصرف پلاستیک در مغازه ها و صنوف نیز پیگیری گردد.

در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی پس از شنیدن نقطه نظرات، نقدها و پیشنهادات مسئولان سمن های زیست محیطی، بر حمایت هرچه بیشتر از فعالیت های این سمن ها تاکید و دستورات لازم را برای پیگیری مسائل و مسائل مربوطه صادر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 889

به "از ضرورت بهره گیری از فعالان زیست محیطی تا کوشش برای مدیریت جمع آوری پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ضرورت بهره گیری از فعالان زیست محیطی تا کوشش برای مدیریت جمع آوری پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید