استخوان هایتان را با دانه های این میوه محکم کنید

به گزارش مجله آزات وب، با مصرف دانه های یک میوه آبدار و محبوب تابستانی می توانید به سلامت استخوان ها و کنترل فشار خونتان یاری کنید.

استخوان هایتان را با دانه های این میوه محکم کنید

به گزارش خبرنگاران، هندوانه به طور گسترده ای مورد مصرف و ترجیح بسیاری از افراد در سراسر دنیا است و یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی با خاصیت طراوت بخشی و مرطوب نمایندگی برای بدن است که برای سلامتی نیز بسیار مفید است.

هندوانه مانند بعضی دیگر از انواع میوه ها مانند انگور، سیب و توت دارای دانه است. بسیاری از افراد به دلایل زیادی از خوردن آن دانه ها خودداری می نمایند که یکی از این دلایل طعم تلخ آنهاست.

کارشناسان گزارش می دهند که از بین بردن دانه های هندوانه به معنای از دست دادن مواد مغذی مهم و اساسی در آنهاست.

کارشناسان تاکید می نمایند که این دانه ها منبع خوبی از بسیاری از مواد معدنی از جمله منیزیم و آهن هستند، بنابراین توانایی تقویت ایمنی و یاری به کنترل فشار خون را دارند و همچنین حاوی اسیدفولیک و کلسیم هستند.

منگنز، مس و پتاسیم از دیگر عناصر مغذی دانه هندوانه هستند که همین امر باعث می گردد استخوان ها قوی و محکم شوند، زیرا این مواد معدنی به بهبود تراکم استخوان یاری می نمایند و ریز مغذی های موجود در آنها می توانند فرایند متابولیسم را تقویت نمایند.

بنابراین، متخصصان تأکید می نمایند که برای بهره مندی حداکثری، نباید دانه های هندوانه را از قبل تفت داد یا مغز آن را خورد، بلکه باید آنها را خوب جوید و همچنین می توان آن دانه ها را در روغن کمی سرخ کرد و در سالادها یا آب میوه ها استفاده کرد.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1744

به "استخوان هایتان را با دانه های این میوه محکم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخوان هایتان را با دانه های این میوه محکم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید