افزایش بستری های کرونا در اورژانس های آلمان

به گزارش مجله آزات وب، موافقان واکسن در فرانسه می خواهند تجمع اعتراضی را علیه مخالفان واکسیناسیون در این کشور به راه بیندازند و نهادهای بهداشتی آلمان هم از افزایش چشمگیر بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان خبر داده اند.

افزایش بستری های کرونا در اورژانس های آلمان

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با وجود کمپین سریع واکسیناسیون اما کشورهای اروپایی همچنان با انواع جهش های ویروس کرونا و به ویژه دلتا دست و پنجه نرم می نمایند و این مسئله همچنان بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا به جای مانده است.

افزایش بیماران بستری شده در اورژانس های آلمان

نوترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان در موج چهارم کرونا برای اولین بار دوباره به بالای هزار نفر صعود نموده است. در گزارش روزانه انجمن بخش های مراقبت های ویژه آلمان که روز یکشنبه منتشر شد از 1008 بیمار مبتلا به کرونای بستری شده در این بخش ها اطلاع داده شد که 458 نفر آن ها نیازمند دستگاه اکسیژن بودند. آخرین بار در 18 ژوئن تعداد بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه از مرز هزار نفر عبور کرد و به 1011 نفر رسید.

تداوم اعتراضات ضد کرونایی در برلین

امروز (یکشنبه) هم با وجود ممنوعیت اعتراضات ضد کرونایی معترضان به خیابان ها آمدند و علیه سیاست های دولت اعتراض کردند. پلیس بعضی افراد را به علت درخواست از مردم برای مشارکت در این اعتراضات دستگیر کرد. حدود 2200 نیروی پلیس در محل اعتراضات حضور داشتند.

شهفرایندان آلمانی روز شنبه هم با وجود ممنوعیت برگزاری اعتراضات به خیابان ها آمدند و اعتراضات ضد قواعد کرونایی را برگزار کردند که به درگیری هایی بین پلیس و معترضان منجر شد

پلیس با تعداد زیادی نیرو در محل برگزاری تجمعات حاضر بود. تا بعد از ظهر روز شنبه تعداد زیادی معترض از طرف نیروهای پلیس موقتا دستگیر شدند

چندین حمله از طرف معترضان به نیروهای پلیس شکل گرفت که در جریان آن یک نیروی پلیس زخمی شد. بیشتر معترضان بدون ماسک بودند و فاصله گذاری ها را رعایت نمی کردند. از بالگردهای پلیس برای آنالیز آشفتگی ها و هرج و مرج ها در جریان اعتراضات استفاده می شد و بخش های زیادی از منطقه ها دولتی به وسیله نیروهای پلیس حصار کشی شد

اعتراضات گسترده ضد قواعد کرونایی در فرانسه و ایتالیا

. روز گذشته شهفرایندان ایتالیایی و فرانسوی برای چندمین هفته متوالی در شهرهای مختلف به خیابان ها آمدند و علیه مقررات کرونایی اعمال شده از طرف دولت های خود اعتراض کردند.

روز گذشته برای هفتمین هفته متوالی ده ها هزار فرانسوی در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها آمدند و علیه مقررات کرونایی اعتراض کردند. آن ها بعلاوه علیه طرح گذر سبز سلامت برای بازدید از بسیاری اماکن در فرانسه که از طرف دولت اعمال شده است اعتراض داشتند.

بر این اساس تنها افراد واکسینه شده، بهبودیافته از کرونا و یا کسانی که تست منفی کرونا دهند می توانند از بسیار اماکن تفریحی و تاریخی در این کشور بازدید نمایند. شرکت نمایندگان در اعتراضات گسترده در پاریس، مرکز فرانسه شعار آزادی و مقاومت سر می دادند. بر اساس اطلاعات وزارت کشور فرانسه حدود 160 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند و پلیس از دستگیری 16 معترض و زخمی شدن 3 نیروی پلیس در جریان این اعتراضات اطلاع داد.

از اواسط ماه جولای هر هفته شنبه ها ده ها هزار نفر از شهفرایندان فرانسوی به خیابان ها می آیند و علیه مقررات کرونایی اعمال شده از طرف دولت اعتراض می نمایند.

هزاران شهفرایند ایتالیایی هم در شهرهای مختلف این کشور علیه طرح گذر سلامت اعمال شده از طرف دولت اعتراض کردند.

ازآن جایی که دولت ایتالیا از چهارشنبه آینده مقررات تشخیص واکسیناسیون و تست های کرونا در این کشور را توسعه می دهد در شهرهای مختلف ایتالیا روز گذشته تجمعات گسترده ای علیه این طرح در بعضی شهرها برگزار گردید. هزاران نفر در شهرهای رم، میلان، بولونیا، تورین و ناپل به خیابان ها آمدند.

معترضان در رم شعار آزادی آزادی سر می دادند و علیه دیکتاتوری سلامت شعار می دادند. معترضان به دولت ایتالیا به نخست وزیری ماریو دراگی فحش می دادند.

دولت ایتالیا از 6 آگوست برای رفتن به رستوران، سینما، تئاتر، موزه و استخر و بسیاری اماکن دیگر ارائه یک گذر سبز سلامت را که در آن نشان می دهد فرد واکسینه شده، از کرونا بهبود یافته و یا تست منفی کرونایی که بیش از 48 ساعت از آن نگذشته باشد لازم دانسته است.

نامزد صدر اعظمی آلمان خواهان افزایش فشارها بر افراد واکسینه نشده شد

آنالنا بائر بوک، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان هم می خواهد فشارها بر افراد واکسینه نشده را افزایش دهد.

وی تاکید نمود: اگر کسی با همنوعان خود همبستگی نداشته باشد در این صورت نمی تواند انتظار داشته باشد که دیگران از آزادی خود چشم پوشی نمایند. از این رو من این مسئله را درست ارزیابی می کنم که از این پس به افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا آزادی بیشتری داده گردد.

تداوم فرایند افزایشی نرخ مبتلایان در آلمان

نرخ مبتلایان نو به ازای هر 100 هزار نفر در آلمان در عرض یک هفته هم مجددا افزایش پیدا نموده و به 74.1 درصد رسیده است. نهادهای بهداشتی در آلمان از ابتلای 8416 مورد نو ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند.

اولاف شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دمکرات هم اعلام نموده که با به قدرت رسیدن وی دیگر هیچ قرنطینه نوی در کشور وجود نخواد داشت.

حامیان واکسن در فرانسه علیه مخالفان اعتراض می نمایند

حامیان واکسیناسیون در فرانسه هم اعتراضاتی را برای روز دوشنبه در لیون برنامه ریزی نموده اند. یکی از برگزارنمایندکان این رویداد اعلام نموده که می خواهند نشان دهند مخالفان واکسیناسیون در اقلیت هستند.

تشدید محدودیت ها در کوزوو

کوزوو هم به علت تعداد روزافزون موارد ابتلا به کرونا شروع سال تحصیلی نو در این کشور را به مدت دو هفته به تعویق می اندازد.

دولت محافظه کار این کشور اطلاع داد که مدارس این کشور به جای اول سپتامبر تازه اواسط این ماه باز می گردد. وی بعلاوه از منع ترددهای شبانه به علت شرایط کرونایی اطلاع داد.

وزیر بهداشت کوزوو از افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا بعلاوه در بین بچه ها و نوجوانان اطلاع داده است. به ویژه نوجوانان 10 تا 15 ساله در این کشور از توسعه دهندگان ویروس کرونا محسوب می شوند.

نوترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس نوترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 17,590نفر به کرونا مبتلا شده اند و 74 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 32,319نفر به کرونا مبتلا شده اند و 133 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 6,855نفر به کرونا مبتلا شده اند و 54نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس نوترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,728,858 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 114,157هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 6,698,227 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 132,376 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس نوترین آمارها تا به حال 4,524,287نفر به کرونا مبتلا شده اند و 129,056 هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,831,809 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 84,000 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,933,569نفر به کرونا مبتلا شده اند و 92,631 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1895

به "افزایش بستری های کرونا در اورژانس های آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بستری های کرونا در اورژانس های آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید