بالاترین آمار فراوری میوه در غرب آسیا متعلق به ایران است

به گزارش مجله آزات وب، رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه ایران بالاترین آمار فراوری میوه در غرب آسیا را دارد، گفت: ایران در فراوریات 15 میوه در سطح جهانی رتبه زیر 10 را دارد.

بالاترین آمار فراوری میوه در غرب آسیا متعلق به ایران است

با تور اقساطی مالزی سنگاپور از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، شقایق حق جوی جوانمرد ظهر امروز در برنامه رویداد کارآفرینی هم نت بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به آماری از فراوریات میوه به تبیین علت اهمیت این محصول پرداخت و گفت: ایران یکی از بزرگ ترین کشورهای فراورینماینده میوه است و با وجود مسائل کنونی برای کشاورزی یکی از 10 کشور برتر در فراوریات میوه است. از میوه های شاخص فراوریات ایران می توان به پسته، انار، خرما، گیلاس، زرد آلو، سیب، به، هلو، انجیر و ... اشاره نمود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه 30 درصد از محصولات کشاورزی ما به ضایعات تبدیل می گردد، اضافه نمود: 30 درصد از محصولات باغ های ما به ضایعات تبدیل می گردد و میزان آب هدر رفته در این 30 درصد از محصولات کشاورزی بیشتر از میزان آب کل مصرفی برای مصارف خانگی و صنعت است.

وی با اشاره به صندلی ایران در فراوریات محصولات باغی اعلام کرد: ایران بالاترین آمار فراوری میوه در خاورمیانه را دارد، در 15 محصول باغی در دنیا جزو 10 فراوری نماینده برتر است و 4 درصد از محصولات کشاورزی دنیا را فراوری می نماید.

حق جوی جوانمرد پیرامون آمار مصرف میوه در استان نیز گفت: ما 2.5 برابر سرانه فراوری دنیای فراوریات داریم اما به میزان یک چهارم سرانه مصرف استاندارد دنیای از میوه ها تغذیه می کنیم و باید به طور ویژه به این مقوله بپردازیم.

وی در خصوص برنامه های کلان بنیاد نخبگان توضیح داد: 4 سال گذشته برنامه ها به سمت کارآفرینی و اقتصاد مبتنی بر نوآوری تعریف شدند، این برنامه از جایی شروع شد که فهمیدیم اقتصاد مبتنی بر نفت، ناکارآمد است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان اضافه نمود: ما در این برنامه قصد داریم که به دانشجویان و فارغ التحصیلان بیاموزیم که چگونه فرصت های اطراف خود را به موقعیت شغلی تبدیل نمایند.

وی با اشاره به مسائل اصلی نخبگان گفت: یکی از مسائل نخبگان ما در فروش محصولات و اختراعاتشان است زیرا بی توجه به بازار کار و احتیاج کارفرما به فراوری می پردازند بعد از آن تازه به این فکر می افتند که چه طور محصولات خود را به فروش برسانند که این مساله سبب می گردد نتوان از محصولاتشان در صنعت یا موارد دیگر استفاده کرد.

حق جوی جوانمرد از چگونگی شکل گیری ایده هم نت با توجه به مسائل فوق پرداخت و گفت: هم نت یک رویداد کارآفرینی مبتنی بر مسئله است که در آن به صاحب مسئله و صاحب بازار توجه ویژه داریم تا فراوریات نخبگان ما به دست کارفرما برسد و هم کشور با این کار پیشرفتی رو به جلو داشته باشد و هم سبب ایجاد درآمد برای نخبگان گردد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات ایده ها و طرح های نخبگان قابلبت اجرایی ندارند، اعلام کرد: به طور مثال کشاورزی که قرار است از یک وسیله یا یک طرح از نخبگان استفاده کند، نمی تواند چون درآمد آن کشاورز تنها 5 میلیون تومان در سال است، به همین خاطر ما در بحث جذب سرمایه برای ایده های برتر وارد شدیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 776

به "بالاترین آمار فراوری میوه در غرب آسیا متعلق به ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالاترین آمار فراوری میوه در غرب آسیا متعلق به ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید