با رایزنی اتاق بندرعباس با سفارت هند، حمل کالا به بندر موندرا از سر گرفته شد

به گزارش مجله آزات وب، رئیس میز تخصصی هند در اتاق بندرعباس گفت: یکی از مشکلاتی که تجار ایرانی اخیرا با آن روبرو شده بودند، محموله ای بود که از طریق یکی از کشورهای همسایه از راستا ایران به هند ترانزیت شده و باعث شد بندر موندرا صادرات و حمل کالاهای ایران را به این بندر ممنوع کند که با رایزنی های اتاق بازرگانی هرمزگان با سفیر هند در ایران این مشکل حل و صادرات کالاهای ایرانی به این بندر مجدد از سر گرفته شد.

با رایزنی اتاق بندرعباس با سفارت هند، حمل کالا به بندر موندرا از سر گرفته شد

علی خمیسی افزود: این دستاورد بسیاری بزرگی برای اتاق بندرعباس در حوزه بین الملل است زیرا موندرا بزرگترین بندر کانتینری هند محسوب می شود و بدون شک می تواند فصل جدیدی از توسعه روابط اقتصادی ایران با هند را رقم بزند.

خمیسی ادامه داد: اقدام بندر موندرا برای جلوگیری از ورود کالاهای ایرانی تجارت دو کشور را تحت تاثیر قرار می داد که با رایزنی میز تخصصی هند اتاق بندرعباس و رایزنی با سفارت هند و پیگیری های سفیر هند در ایران این مشکل بعد از رایزنی های اتاق بندرعباس در کمترین زمان ممکن حل شد و این اقدام تاثیرات بسیاری خوبی در توسعه مراودات تجاری ایران با هند خواهد داشت.

رییس میز تخصصی کشور هند در اتاق بندرعباس شرح داد: هر وقفه ای که در تجارت دو کشور به هر دلیلی ایجاد شود هزینه ها را افزایش می دهد چرا که به واسطه این وقفه کشورهای ثالت را نیز درگیر می شوند و هزینه ها می تواند تا 30 درصد افزایش یابد.

خمیسی در سرانجام ضمن قدردانی از تلاش های وافر اتاق بندرعباس در حوزه بین الملل و تشکیل میزهای تخصصی در اتاق برای کشورهای مختلف در راستای توسعه مراودات تجاری از سفیر هند نیز به دلیل سرعت عمل و رایزنی برای حل این مشکل قدردانی کرد و بیان داشت: اینک دنیا با ظرفیت های طلایی استان هرمزگان آشناست و اتاق بندرعباس می تواند دستاوردهای بسیار خوبی را برای کشور و استان هرمزگان در پی داشته باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1996

به "با رایزنی اتاق بندرعباس با سفارت هند، حمل کالا به بندر موندرا از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رایزنی اتاق بندرعباس با سفارت هند، حمل کالا به بندر موندرا از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید