تبدیل گاز ایران به ال ان جی در عمان و صادرات به بازار شرق دور

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران: مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با اشاره به توافق ایران و عمان برای ساخت خط لوله انتقال گاز بین دو کشور گفت: تهران در حال آنالیز فراوری ال ان جی در عمان و صادرات محصول فراوریی خود به وسیله این کشور به بازار شرق دور است.

تبدیل گاز ایران به ال ان جی در عمان و صادرات به بازار شرق دور

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت تهران در حال آنالیز صادرات ال ان جی به وسیله تاسیسات مستقر در عمان است.

این طرح به ایران اجازه می دهد دسترسی خود به بازار گاز شرق دور را گسترش دهد. تهران و مسقط، هفته گذشته توافق کردند تا یک خط لوله انتقال گاز از ایران به عمان احداث نمایند.

علیرضا کاملی که در مصاحبه با وال استریت ژورنال سخن می گفت اضافه نمود: یکی از گزینه هایی که مورد آنالیز قرار گرفته است مشارکت در تاسیسات ال ان جی عمان و عرضه محموله های ال ان جی به بازار با همکاری این کشور حاشیه خلیج فارس است.

ایران به رغم دارا بودن بزرگترین ذخایر گازی دنیا، در حال حاضر تنها به وسیله خطوط لوله، گاز خود را به کشورهای ترکیه و عراق صادر می نماید.

جمهوری اسلامی ایران می تواند به وسیله همکاری با عمان گاز تولیدی خود را به بازارهای پرسود شرق دور که در حال حاضر مقصد اصلی تانکرهای حامل ال ان جی تولیدی عمان است، صادر کند. تحریم ها، ساخت پایانه های ال ان جی در داخل ایران را با مشکل روبرو نموده است.

به گفته کاملی، خط لوله انتقال گاز ایران به عمان، روزانه تقریبا یک میلیارد فوت مکعب گاز را انتقال خواهد داد و احداث آن دو سال و نیم زمان خواهد برد.

76

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 301

به "تبدیل گاز ایران به ال ان جی در عمان و صادرات به بازار شرق دور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل گاز ایران به ال ان جی در عمان و صادرات به بازار شرق دور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید