حل مسائل نیازمند راهکارهایی برای بودجه در نیمه دوم سال است

به گزارش مجله آزات وب، تهران (پانا) - رییس سازمان برنامه و بودجه می گوید برای برطرف مسائل نه تنها در بودجه 1401 می بایست راه چاره ارائه گردد و برای شش ماه دوم سال 1400 هم اگر احتیاج به راهکارهای قانونی است احصا و پیگیری گردد.

حل مسائل نیازمند راهکارهایی برای بودجه در نیمه دوم سال است

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، هفتمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها که به صورت آنلاین شرکت نموده بودند، برگزار گردید در این جلسه اعضای شرکت کننده نقطه نظرات کارشناسی خود را درباره بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را مطرح کردند.

سید مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در شرکت های دولتی مسائلی وجود دارد که باید برطرف گردد، توضیح داد: برای برطرف مسائل نه تنها در بودجه 1401 می بایست راه چاره ارائه گردد و برای شش ماه دوم سال 1400 هم اگر احتیاج به راهکارهای قانونی است احصا و پیگیری گردد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست ها درباره شرکت های دولتی و نحوه فعالیت و جوابگویی آنها باید تغییر کند، گفت: طبق آمایش سرزمین ها ماموریتی بر عهده سازمان است لذا خواسته ها و توقع ما نظارت دقیق برای تحقق اهداف و نحوه برنامه ها و بعلاوه مقدار سرمایه گذاری شرکت های بزرگ خواهد بود.

میرکاظمی با اشاره به اینکه برای اثربخش بودن نقش سازمان در تحقق برنامه ها باید تدابیری اندیشیده گردد، گفت: با جهت دهی و سیاست های حمایتی باید شرکت ها را به سمتی راهنمایی کرد که با سرمایه گذاری در منطقه ها کمتر پیشرفته که دارای منابع و ثروت های خدادادی هستند شکوفایی و رشدی که برای منظره توسعه همه جانبه کشور مدنظر است تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: منطقه ها آزاد باید پیشگام تحول و توسعه برای کشور باشند و برای اهدافی که ماموریت در آن دارند باید جوابگو باشد.

وی با بیان اینکه باید آسیب شناسی دقیق صورت بگیرد افزود: با تغییر رویه ها و قرار دادن شاخص، معین شدن ماموریت و جوابگو بودن مدیران، اتفاق های مبارکی برای کشور قابل تحقق است.

رییس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: کشور ما از مواهب الهی و ظرفیت خوبی برخوردار است با برنامه ریزی، احساس مسئولیت و جوابگویی، جهت رشد و توسعه همه جانبه برای کشورمان امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1930

به "حل مسائل نیازمند راهکارهایی برای بودجه در نیمه دوم سال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مسائل نیازمند راهکارهایی برای بودجه در نیمه دوم سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید