خبرنگاران 26 پروژه بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی اجرا می گردد

به گزارش مجله آزات وب، ارومیه- خبرنگاران- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: 26 پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار 200 میلیارد ریال جهت احیای بافت های فرسوده، ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیر رسمی در آذربایجان غربی اجرا می گردد.

خبرنگاران 26 پروژه بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی اجرا می گردد

مهدی عبوری شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان غربی و کمیسیون ماده 5 از اجرای طرح پیاده روسازی در بخشی از اراضی پادگان لشکر 64 به مساحت یک هزار و 200 مترمربع به شکل سنگفرشی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران اطلاع داد و گفت: هم چنین 6 هزار تن قیر رایگان برای بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف این استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه 10 شهر استان دارای طرح مصوب بافت فرسوده و هفت شهر دارای طرح مصوب برای سکونتگاه های غیررسمی است، افزود: ارتقای کیفیت محیط زندگی در محلات هدف بازآفرینی با مشارکت مدیریت شهری و مردم محقق می گردد و ضروری است برنامه های عملیاتی بازآفرینی شهری را محله به محله پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به تسهیلات بانکی ویژه نوسازی در بافت های هدف اشاره نمود و ادامه داد: 2 نوع تسهیلات در این خصوص وجود دارد که شامل یک میلیارد ریال برای وام خودمالکی در راستای نوسازی منزل خود و وام سه میلیارد و 200 میلیون ریالی برای هر واحد به انبوه سازان حرفه ای است.

به گزارش خبرنگاران، اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از 19 بهمن سال گذشته در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می گردد.

برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی هشت هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که یک هزار و 200 میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1388

به "خبرنگاران 26 پروژه بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 26 پروژه بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید