نگرانی های میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی برطرف می گردد؟

به گزارش مجله آزات وب، نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا و کاهش شانس میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی، موجب درخواست این فدراسیون از وزیر امور خارجه برای حل مسائل سد راه میزبانی ایران شده است.

نگرانی های میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی برطرف می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، با لغو مسابقات انتخابی جام جهانی در فروردین 1400، کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت باقی مانده مسابقات در خرداد ماه به صورت متمرکز و با میزبانی یک تیم از هر گروه برگزار می گردد و همه تیم ها می توانند برای میزبانی مسابقات درخواست بدهند. با توجه به حق مسلم ایران برای میزبانی از مسابقات دور برگشت که در سه ملاقات از چهار ملاقات باقی مانده، باید در تهران میزبانی می کرد، کادرفنی تیم ملی خواهان دریافت میزبانی این مسابقات به هر شکل ممکن شده است.

فدراسیون فوتبال هم از هفته ها قبل آمادگی خود را برای دریافت میزبانی گروه سوم مسابقات همراه با تیم های عراق و بحرین ارائه نموده است. هر چند از چندین سال گذشته به این سمت، کنفدراسیون فوتبال آسیا به علت مسائل مختلفی، میزبانی رویدادهای بین المللی در آسیا را به ایران واگذار ننموده است و همین موضوع موجب نگرانی هایی مبنی بر از دست رفتن حق ایران و اعطای میزبانی به کشوری مانند بحرین شده که تا همین الان هم دو ملاقات خانگی خود با ایران و عراق را برگزار نموده است.

در نتیجه این نگرانی ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا ظرف روزهای گذشته نامه ای را مبنی بر مسائل میزبانی در ایران به این فدراسیون ارسال نموده و خواهان توضیحات ایرانی برای حل این مسائل شده است. AFC با اشاره به مسائل موجود مانند محدودیت های بانکی، مسائل مربوط به حق پخش مسابقات، محدودیت های گمرکی، شرایط قرمز ایران از حیث شیوع ویروس کرونا و ... خواهان توضیحات فدراسیون برای برطرف نگرانی های کمیته مسابقات شده است.

دریافت این نامه با روی کار امدن شهاب الدین عزیزی خادم همراه شده است و او در جلسه روز یک شنبه با هیات رئیسه این فدراسیون ضرورت اخذ این میزبانی را یادآور شده است و نگران است با از دست رفتن میزبانی، شانس تیم ملی برای رقابت با عراق و بحرین برای کسب حداکثر امتیازات دور برگشت کاسته گردد.

به همین دلیل او به وسیله وزارت ورزش و ارتباطاتش در دولت خواهان ملاقاتی با محمد جواد ظریف، مسئول ارشد وزارت امور خارجه ایران شده تا با همراهی و مساعدت های این وزارتخانه و ارائه تضمین های لازم به AFC، میزبانی گروه سوم انتخابی جام جهانی به ایران واگذار گردد.

باید دید با توجه به سابقه کنفدراسیون فوتبال آسیا در اعطای میزبانی به ایران، یاری های وزارت خارجه برای حل موانع و دغدغه های AFC با رایزنی در داخل و خارج از کشور کارساز خواهد بود یا خیر. میزبانی این مسابقات با توجه به شرایط بغرنج تیم ملی، خواسته نخست کادرفنی تیم ملی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1709

به "نگرانی های میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی برطرف می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی های میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی برطرف می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید