فوتبال ایران باید از دوران مدیریت و عزل عزیزی خادم درس بگیرد

به گزارش مجله آزات وب، تهران (پانا) - عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال معتقد است ماجرای عزل شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال ماجرایی تلخ بود اما مجموعه فوتبال ایران باید از اتفاقاتی که در یکسال اخیر افتاد درس بگیرد.

فوتبال ایران باید از دوران مدیریت و عزل عزیزی خادم درس بگیرد

مهدی دادرس در گفت وگو با پانا درباره عزل شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال با رای قاطع هیات رئیسه فدراسیون، گفت: از اینکه این رخ داد نباید شاد بود، بلکه باید برای فوتبال ایران باید تاسف خورد که چنین روزهایی را تجربه می نماید، البته نه اینکه حرف رفتن شخص خاصی باعث این ناراحتی باشد بلکه به این دلیل که اینقدر فوتبال ایران شلوغ شده که این اتفاقات در آن رخ می دهد. از یک نظر هم این اتفاق خوب بود که یاد گرفته اند که می توان از قانون بهره برد که کنترل های بیشتری صورت می گرفت.

وی ادامه داد: در کل ای کاش این اتفاق نمی افتاد تا فوتبال با آرامش بیشتری به کار خودش ادامه می داد، اما حتما صلاح دیده اند و اتفاقاتی انجام شده که منجر به عزل شده است. امیدواریم هر کسی که قرار است رئیس بعدی فدراسیون فوتبال باشد بیشتر از عزیزی خادم حواسش جمع باشد، دقت بیشتری کند و مخصوصا در انتخاب مشاورها با دقت عمل کند و به هر کسی باج ندهد. از این اتفاق فوتبال ایران باید خیلی درس بگیرد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان درباره تمایل فوتبالی ها به حضور رئیس فوتبالی در این فدراسیون گفت: برای انتخاب رئیس نو چیزی که مهم خواهد بود این است که مدیر باشد و مدیریت را بلد باشد، سلامت داشته باشد، خوش فکر و کار بلد باشد. فوتبالی بودن مهم نیست بلکه مدیر بودن مهم است. فردی باید به عنوان رئیس نو فدراسیون فوتبال انتخاب گردد که تحت تاثیر باشد.

دادرس در ارزیابی یک سال حضور عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال گفت: باید متر و معیار منصفانه ای را ملاک قرار داد. از نظر فوتبالی تیم ملی ما به راحتی راهی جام جهانی شد و تیم ملی فوتبال زنان ما هم به جام جهانی رفت، اما تک روی هایی وجود داشت و آدم های با فرم اطرافش نبودند. همین آدم ها باعث شدند که عزیزی خادم عزل گردد. در مجموع کارهای مثبتی هم داشت، باید کارهای مثبت را هم دید و عادلانه قضاوت کرد و همه را سیاه و سفید ندید. اما اگر بخواهم به دوران مدیریت او نمره بدهم، از 20 نمره 10 می گیرد.

وی درباره نقش مشاوران عزیزی خادم در فرایند کاری او که منجر به عزل شد، گفت: متاسفانه این موضوع به وضوح لمس شد و بعضی از آدم ها خیلی روی تصمیمات او اثرگذار بودند. اگر چهارچوب ها تعیین می شد و می گفت این مشاور تا چه می تواند ورود کند کار به اینجا نمی کشید. من به توجه به رفت و آمدی که به فدراسیون فوتبال دارم به وضوح دیده ام که کار به جایی رسیده بود که حتی بدنه فدراسیون هم از بعضی تصمیمات ناراضی بودند.

پیش از برگزاری جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق در حکمی مهرداد سراجی یکی از اعضای هیات رئیسه که از منتقدان جدی عزیزی خادم بود را به مدت شش ماه محروم کرد، اما این حکم در کمیته استیناف به سرعت آنالیز و محرومیت لغو شد و سراجی توانست در جلسه عزل عزیزی خادم حضور داشته باشد. این عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره لغو محرومیت شش ماهه مهرداد سراجی، گفت: اینکه کار سرعت گرفت دلیلش این بود که در شرایط خاصی قرار داشتیم و حساسیت وجود داشت. به همین دلیل ما نشستیم و چند ساعت جلسه گذاشتیم. حتی در جلسه استیناف یکی از اعضای کمیته که پیش از آن اظهارنظری نموده بود که ممکن است حکم شکسته گردد در جلسه شرکت نکرد و نام او را زیر حکم نمی بینید و حکم سه نفره صادر شد. ما به دور از جنجال و هوچی گری وظیمه مان را انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که مستحق شش ماه محرومیت نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2173

به "فوتبال ایران باید از دوران مدیریت و عزل عزیزی خادم درس بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال ایران باید از دوران مدیریت و عزل عزیزی خادم درس بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید