خوشمزه هایی که فقط در هند می توان پیدا کرد

به گزارش مجله آزات وب، هند، یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین کشورهای جهانست که محبوبیت بسیاری در بین گردشگران داشته و سالانه تعداد زیادی از افراد علاقمند به سفر و ماجراجویی را به سمت خود می کشاند. این کشور زیبا جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی بیشماری دارد که در کنار فرهنگ و آداب و رسوم مردم، تنوعی خاص و بی نظیر را ایجاد نموده است. به این جذابیت ها، غذاهای خوشمزه و لذیذ هندی را نیز بیفزائید. غذاهای هندی از جمله غذاهایی هستند که به دلیل عطر و طعم دلپذیرشان در سراسر جهان شناخته شده و هواداران خود را دارند. در مطلب معروف ترین دسرهای هندی تصمیم داریم تعدادی از دسرهای خوش آب و رنگ و لذیذ هندی یا به عبارتی خوشمزه ترین دسرهای هندی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

خوشمزه هایی که فقط در هند می توان پیدا کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

شریکاند (Shrikhand)

شریکاند یکی از خوشمزه ترین دسرهای هندی بوده که از ترکیب ماست، شکر، زعفران و هل تهیه می شود. برای درست کردن این دسر، ماست را با دیگر مواد خوب ترکیب می نمایند تا طعم دار شود. در کنار این مواد می توان از انواع میوه نیز استفاده کرد. در پرطرفدارترین نوع شریکاند از انبه استفاده می شود که ترکیبی زرد رنگ و شیرین ایجاد می نماید. برای اضافه کردن انبه به دسر، انبه ها را کاملا له نموده و به صورت پوره در می آورند. شریکاند معمولا به همراه نان خاجاپوری سرو شده که مقداری شور بوده و در کنار شیرینی شریکاند، طعمی متفاوت و خاص ایجاد می نماید.

موتیچور لادو (Motichoor Ladoo)

موتیچور لادو یکی از معروف ترین دسرهای هندی بوده که از ترکیب آرد نخودچی، شکر، شیر و هل تهیه می شود. برای درست کردن این دسر ابتدا شیر، شکر و آب را به صورت شربت در آورده و بر روی حرارت قرار می دهند تا قوام آید. در مرحله بعد، آرد را با آب ترکیب نموده و به صورت خمیر مانند در می آورند. آنگاه با استفاده از یک کفگیر سوراخ دار، خمیر را به صورت تکه های کوچکی در روغن داغ می ریزند تا سرخ شده و کمی طلایی رنگ شود. تکه های سرخ شده را در شربت می ریزند تا شربت را کاملا به خود جذب نموده و طعم دار شود. سپس، این تکه ها را با دست در کنار هم قرار داده و به صورت گلوله مانند شکل می دهند. برای رنگ دار شدن لادوها نیز گاهی از زعفران یا رنگ های خوراکی استفاده می شود. لادوهای آماده شده در ظرف چیده شده و با خلال پسته یا بادام تزیین خواهند شد.

آمراس پوری (Aamras puri)

انبه یکی از میوه های هندی است که به فراوانی در این کشور پیدا می شود. از این رو، این میوه در تهیه غذاهای و خوراکی های هندی از صندلی بالایی برخوردار بوده و در بسیاری از آن ها مشاهده می شود. یکی از خوشمزه ترین دسرهای هندی که از انبه تهیه می شود، آمراس پوری نام دارد. هندی ها این دسر خوش رنگ را در فصل انبه تهیه نموده و از انبه تازه و رسیده برای درست کردن آن استفاده می نمایند. شیر، زعفران و شکر از جمله دیگر موادی هستند که برای تهیه آمراس پوری استفاده می شوند. هندی ها این دسر لذیذ را به صورت سرد و معمولا به همراه نان پوری سرو می نمایند.

خجر حلوا (Gajar halwa)

خجر حلوا دسری خوشمزه و پرطرفدار است که از ترکیب هویج با شیر، روغن حیوانی، شکر، زعفران، هل، کشمش، خلال بادام و پسته تهیه می شود. برای درست کردن این حلوا، هویج ها را رنده نموده و با شیر می پزند تا کامل نرم شده و در ترکیب با روغن حیوانی، بافتی خامه ای شکل پیدا کند. رنگ نارنجی هویج در کنار رنگ بادام و پسته، ترکیب فوق العاده ای را ایجاد می نماید که بسیار جذاب و اشتهاآور است. هندی ها این دسر خوشمزه را در کاسه سرو نموده و روی آن را با آجیل تزیین می نمایند.

میشتی دوی (Mishti Doi)

میشتی دوی، دسری خوشمزه و بسیار مقوی است که گاهی اوقات به عنوان صبحانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این مورد از معروف ترین دسرهای هندی تنها از سه ماده شیر، شکر و ماست تهیه می شود. برای درست کردن این دسر، شیر را بر روی حرارت قرار می دهند تا بخار شده و حجم آن به نصف کاهش یابد. سپس، شکر را به آن اضافه نموده و اجازه می دهند تا خوب حل شود. گاهی اوقات از زعفران و هل نیز برای طعم و رنگ دادن به این دسر لذیذ استفاده می شود. در خاتمه اجاق را خاموش نموده و پس از ولرم شدن شیر، ماست را به آن اضافه می نمایند. میشتی دوی معمولا به صورت سرد خورده می شود و به شکل سنتی در کاسه های گلی یا سفالی سرو می شود. کدبانوهای هندی از بادام و پسته برای تزیین میشی دوی بهره خواهند برد.

کیک ببینکا (Bebinca)

ببینکا، یک کیک خوشمزه هندی متعلق به منطقه گوا بوده که به عنوان سوغاتی این ناحیه نیز شناخته می شود. مردم این منطقه برای درست کردن ببینکا موادی چون آرد، شیر نارگیل، تخم مرغ، شکر و جوز هندی را باهم ترکیب نموده و آن را به صورت خمیر مانند در می آورند. آنگاه خمیر به دست آمده را به صورت لایه های نازکی، از 5 تا 15 لایه، بر روی هم می چینند و در بین لایه ها نیز کره قرار می دهند. هرچه تعداد لایه های ببینکا بیشتر باشد، درست کردن آن سخت تر بوده و زمان بیشتری می برد. ببینکا یک دسر اصیل و سنتی است که صندلی خاصی در بین مردم گوا داشته و معمولا در اعیاد و جشن ها مانند کریسمس و عید پاک تهیه می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 682

به "خوشمزه هایی که فقط در هند می توان پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه هایی که فقط در هند می توان پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید