خیز عجیب امارات برای جذب کارآفرینان ایرانی

به گزارش مجله آزات وب، دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد گفت: امارات در شهرک صنعتی نو خود به سرمایه گذاران ایرانی زمین رایگان به همراه 90درصد هزینه ها، تسهیلات می دهد.

خیز عجیب امارات برای جذب کارآفرینان ایرانی

به گزارش خبرآنلاین، سعید محمد با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، در توئیتر ضمن گلایه از مصوبه کمسیون تلفیق مبنی بر لغو مشوق های سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد ایران و تنزل جایگاه این منطقه ها اضافه کرد: امارات در شهرک صنعتی نو خود به سرمایه گذاران ایرانی زمین رایگان به همراه 90درصد هزینه ها، تسهیلات می دهد.

پیش از این نیز سید حمید حسینی عضو اتاق بازگانی ایران خاطرنشان کرد: مساله مهاجرت حالا به مساله بسیار مهمی برای ایران تبدیل شده و افزایش تقاضا برای مهاجرت حتی در آمار های رسمی نیز به تایید رسیده است.

به گفته او، همین حالا امارات متحده عربی شهرکی صنعتی احداث و اعلام نموده است هر کسی که در ایران کارخانه داشته است می تواند در این شهرک زمین مجانی بگیرد، جالب اینجاست به محض امضای قرارداد بانک 90 درصد هزینه ها را تسهیلات می دهد تا فرد آنجا کار فراوریی کند. می گویند شما که تجربه کار در ایران را دارید بیایید اینجا کار کنید و همه چیز برایتان مهیاست.

حسینی اضافه کرد: جالب اینجاست که امارات اصلا در صدد فراوری نبود، این کشور جایی برای ترانزیت و صادرات مجدد بود، اما حالا برای بردن کارآفرینان ایرانی برنامه ریزی نموده و قول اقامت می دهد.

وی با اشاره به اینکه قبلا کسی به کارآفرین کاری نداشت، گفت: همین نکته نشان می دهد خطر تا چه حد جدی است و بی توجهی به آن چطور می تواند کشور را تهی کند. عضو اتاق بازرگانی ایران به خبرآنلاین گفت: مساله مهاجرت تنها مساله ای مالی نیست، جامعه احتیاج به امید دارد، امید به آینده ای بهتر. مسائل سیاسی، فرهنگی، مالی و اجتماعی همه با هم در این امر دخیل هستند و وقتی مسائل مداوم افزایش یافته نمی توان انتظار داشت شرایط بهبود یابد و افراد امیدوار باقی بمانند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2133

به "خیز عجیب امارات برای جذب کارآفرینان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز عجیب امارات برای جذب کارآفرینان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید