روسیه: توافقنامه ایران و اوراسیا تا سرانجام سال امضا می گردد

به گزارش مجله آزات وب، روسیه پیش بینی کرد که توافقنامه منطقه آزاد تجاری (FTA) بین ایران و اتحادیه مالی اوراسیا (EAEU) قبل از سرانجام امسال میلادی امضا گردد.

روسیه: توافقنامه ایران و اوراسیا تا سرانجام سال امضا می گردد

الکسی اوِرچوک، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با این خبرگزاری در حاشیه مجمع بین المللی مالی سن پترزبورگ (SPIEF) گفت: الان واقعاً اتحادیه مالی اوراسیا به انعقاد چنین توافقی با ایران بسیار نزدیک شده است.

وی اضافه کرد: این موضوع از جمله در شورای بین دولتی اوراسیا مورد آنالیز نهاده شد و از حمایت سران دولت ها برخوردار شد. بنابراین ما در حال پیشرفت هستیم. معاون نخست وزیر روسیه گفت: می توان امضا کرد.

به گفته وی، اتحادیه اوراسیا در حال کار روی تعدادی توافقنامه آزاد تجاری با چندین کشور دیگر نیز می باشد که مذاکرات با آنها نیز در حال اجرا است.

اورچوک گفت: ما در حال مذاکره با مصر، هند، اندونزی و امارات هستیم. همه این کشورها با ما دوست هستند، آنها بازارهای در حال رشدی دارند، بنابراین مرکز مالی دنیا چندقطبی نو به ترتیب در مسیر آنها حرکت می نماید.

وی به این واقعیت اشاره نمود که حتی در قالب دوجانبه، مذاکرات در خصوص منطقه ها آزاد تجاری بسیار سخت است و سال ها طول می کشد.

وی گفت: مذاکره کنندگان باید بسیاری از منافع مختلف را در نظر بگیرند. در خصوص ما، منافع هر پنج کشور عضو اتحادیه مالی اوراسیا و بعلاوه تجارت و منافع مصرف کنندگان آنها در اینجا دخیل است. همه اینها باید به وسیله مذاکره کنندگان ما در نظر گرفته گردد. این یک فرآیند پیچیده است.

اعضای اتحادیه مالی اوراسیا (EAEU) شامل کشورهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2381

به "روسیه: توافقنامه ایران و اوراسیا تا سرانجام سال امضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: توافقنامه ایران و اوراسیا تا سرانجام سال امضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید