سیاست های ریاضتی اقتصاد یونان را به سقوط کشانده است

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران: رئیس فراکسیون سبزهای مجلس آلمان درباره ناتوانی در حل بحران مالی یونان هشدار داد و سیاست های ریاضتی را عامل به سقوط کشاندن اقتصاد یونان دانست.

سیاست های ریاضتی اقتصاد یونان را به سقوط کشانده است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتون هوفرایتر رئیس فراکسیون سبزها در مجلس آلمان که اخیرا سفری به یونان داشته است در تبادل نظر با روزنامه تاگس اشپیگل، گفت: یونان عضو منطقه یورو بوده و باید باقی بماند. این مسئله نه تنها اهمیت مالی بلکه از اهمیت سیاسی برخوردار است. یونان سهم حدود 1.5 تا دو درصد درعملکرد مالی منطقه یورو دارد. شما تصور کنید که منطقه یورو به عنوان مرفه ترین منطقه مالی جهان از عهده حل این مسئله برنیاید. اگر ما نتوانیم بر این مسئله غلبه کنیم در سطح جهانی اعتبار و اعتماد خود را از دست می دهیم.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی در ادامه انتقاد سختی به سیاست های ریاضتی تحمیل شده به یونان وارد نموده و گفت: سیاست های ریاضتی سال های اخیر اقتصاد یونان را به سقوط کشانده و بازده مالی آن حدود 25 درصد کاهش یافته است. ما به سرمایه گذاری احتیاج داریم تا به این ترتیب رشد مالی را دوباره در این کشور به وجود آوریم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که شما چه تصوری از وضعیت این کشور دارید گفت: در این کشور نوعی انتظار همراه با استرس و عصبانیت حاکم است. تا زمانی که اعلام نگردد یونان مطمئنا در منطقه یورو باقی می ماند سرمایه گذاری وجود نخواهد داشت.

هوفرایتر در ادامه این تبادل نظر توضیح داد که ما متوجه شدیم که حزب سیریزا یک حزب جوان است که هنوز حکومت ننموده است. این حزب نکته مثبتی که دارد این است که در شبکه های فساد این کشور وارد نشده است اما فاقد تجربه کافی است. بعضی اظهار نظرها و سخنان باید سریعا از طرف این حزب کنار گذاشته گردد.

وی در ادامه انتقاد شدیدی به بعضی موضع گیری های دولت آلمان در برابر یونان وارد نموده و گفت: من نمی فهمم چرا در دولت ائتلافی بعضی ها انقدر احساساتی واکنش نشان می دهند. ما باید مسائل را هوشمندانه مورد ارزیابی قراردهیم. من نمی فهمم که یک سیاستمداری با تجربه مانند وزیر دارایی ما وولفگانگ شایبله دقیقا غیر حرفه ای و غیر مسئولانه مانند همتای یونانی خود واکنش نشان می دهد.

این سیاستمدار آلمانی در ادامه یک بسته نجات سوم برای یونان را غیر قابل اجتناب ارزیابی نموده و گفت: مذاکرات در این باره باید سریعا شروع گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 407

به "سیاست های ریاضتی اقتصاد یونان را به سقوط کشانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های ریاضتی اقتصاد یونان را به سقوط کشانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید