صنعاء خواهان صدور قطعنامه توقف جنگ یمن به وسیله شورای امنیت شد

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نامه ای را در مورد تحولات این کشور برای رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال کرد.

صنعاء خواهان صدور قطعنامه توقف جنگ یمن به وسیله شورای امنیت شد

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این نامه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا هرچه سریع تر قطعنامه ای را به منظور انتها جنگ و محاصره علیه یمن صادر کند.

این مقام یمنی در نامه خود بعلاوه با اشاره به تجاوزات عربستان سعودی و ائتلاف تحت سرکردگی آن علیه یمنی ها، خواهان عمل کردن شورای امنیت سازمان ملل به مسئولیت خود در حفاظت و حراست از صلح جهانی شد.

لازم به ذکر است، سعودی ها امروز پنجشنبه نیز منطقه ها مسکونی در نقاط مختلف یمن را هدف حملات خود قرار دادند. جنگنده های عربستان سعودی منطقه ها مسکونی در استان الضالع را بمباران کردند. این در حالی است منطقه ها مسکونی در استان ذمار نیز هدف سنگین ترین حملات هوایی به وسیله سعودی ها نهاده شدند.

از سوی دیگر، منابع یمنی اعلام کردند که منطقه آل الشیخ واقع در استان صعده نیز هدف حملات جنگنده های سعودی نهاده شد. در بسیاری از حملات جنگنده های سعودی به استان های یمن، منطقه ها مسکونی بمباران شدند.

این در حالی است که پیشتر منابع یمنی اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی طی 24 ساعت گذشته 186 مرتبه آتش بس در الحدیده را نقض نموده است. نقض آتش بس الحدیده در حالی است که سازمان ملل نسبت به این مسأله سکوت پیشه نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2074

به "صنعاء خواهان صدور قطعنامه توقف جنگ یمن به وسیله شورای امنیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء خواهان صدور قطعنامه توقف جنگ یمن به وسیله شورای امنیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید