طرز تهیه بستنی یخی ماست و انبه با عکس مرحله به مرحله

به گزارش مجله آزات وب، یکی از خوشمزه ترین و دلچسب ترین خوردنی هایی که در همه فصول محبوب و مورد توجه است می توان بستنی را نام برد. کسی که عاشق بستنی باشد، زمستان و تابستان نمی شناسد. همانطور که عشق به بستنی کوچک و بزرگ نمی شناسد و هرکسی ممکن است درهر سنی عاشق بستنی باشد! اما وقتی پای تابستان و گرمای آن در میان باشد گاهی اوقات هیچ چیز بیشتر از یک بستنی خوشمزه، دلچسب و گوارا نیست! حالا فکر کنید اگر بستنی ای باشد که احتیاج به کلی خامه شیرین و پر کالری یا شیر عسلی و مواد افزودنی اضافه نداشته باشد، چقدر میتواند دلچسب تر گردد!! بله امروز در خبرنگاران بلاگ، آموزش یک نوع بستنی بسیار خوش طعم و خوشمزه را مهیا نموده ایم که به راحتی و بدون هیچ مواد اضافه ای در منزل بتوانید تهیه کنید. این بستنی با یکی از میوه های خوشمزه این فصل یعنی انبه تهیه می گردد. اگر شما هم عاشق انبه هستید این بستنی خوشمزه و ساده را از دست ندهید. گرچه اگر علاقه ای به این میوه نداشته باشید باز هم این بستنی برایتان دوست داشتنی خواهد بود. چون طعم بسیار خوشایندی دارد و مهم تر از همه اینکه در کنار طعم عالی، احتیاج به مواد اضافه ای ندارد و به سادگی می توانید تهیه کنید.

طرز تهیه بستنی یخی ماست و انبه با عکس مرحله به مرحله

در ادامه با ما همراه باشید با طرز تهیه بستنی انبه و ماست:

مواد لازم جهت تهیه بستنی یخی ماست و انبه:
پوره انبهنصف پیمانه
موزیک عدد
شکریک سوم پیمانه
ماست غلیظ و خامه اینصف پیمانه
خامه صبحانهدو قاشق غذاخوری
محلول زعفران یک قاشق غذاخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
چوب بستنیچهار تا شش عدد

تهیه بستنی انبه و ماست:

1- برای آغاز کار انبه را پوست بگیرید و با چنگال کمی له یا پوره کنید و داخل مخلوط کن یا بلندر بریزید. سپس موز خرد شده را به انبه اضافه کنید و داخل مخلوط کن بریزید.

2- بعد از اضافه کردن موز، شکر را به موز و انبه اضافه کنید.

طرز تهیه بستنی مگنوم

3- به جای شکر میتوانید از عسل بهره ببرید و عسل را جایگزین کنید تا بستنی سالم تری داشته باشید! بعد از اضافه کردن شکر به انبه و موز، وانیل را نیز اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چند نوع بستنی خانگی

سپس ماست غلیظ شیرین یا ماست خامه ای و بدون آب را به مخلوط انبه اضافه کنید و داخل مخلوط کن بریزید.

4- در مرحله بعدی، دو قاشق غذاخوری خامه صبحانه را داخل بلندر یا مخلوط کن بریزید.

سپس محلول زعفران یا زعفران دم کشیده را به مقدار یک قاشق غذاخوری یا کمی بیشتر به سایر مواد اضافه کنید.

5- حالا دستگاه مخلوط کن را روشن کنید و چند پالس بزنید تا مواد به طور کامل مخلوط شوند و ترکیبی غلیظ و یکدست حاصل گردد.

بعد از آماده سازی بستنی، قالب های بستنی را آماده کنید. اگر از قالب های سیلیکونی مطابق تصویر استفاده می کنید چوب های بستنی را داخل قالب قرار دهید.

6- سپس مواد بستنی آماده شده را داخل هر قالب بریزید و هر قالب را پر کنید و سطح آن را صاف کنید.

7- حالا زمان آن رسیده که قالب بستنی را در فریزر قرار دهید. برای حمل راحت قالب سیلیکونی بهتر است ابتدا آن را روی یک سینی قرار دهید.

قالب را برای مدت حداقل شش ساعت و ترجیحا برای یک شب در فریزر قرار دهید. تا کاملا ببندد و آماده مصرف گردد. اگر از قالب های ساده بستنی یا مدل های ایستاده استفاده می کنید، ابتدا مواد بستنی را داخل قالب بریزید و سپس چوب بستنی را داخل بستنی بزنید. و در نهایت با همان تایم و زمان ذکر شده در فریزر قرار دهید تا آماده گردد.

بعد از یک شب و بعد از آماده شدن و بستن کاملِ بستنی، می توانید از فریزر خارج کنید و به سادگی آماده مصرف است. ملاحظه می کنید که بستنی کاملا بسته است و آماده برای مصرف.

تزیین بستنی انبه و ماست:

برای تزیین روی بستنی ها میتوانید از شکلات شیری یا هرنوع شکلاتی که مایلید بهره ببرید. برای این مقدار، دو تاسه قاشق غذاخوری شکلات شیری را در ظرفی بریزید و روی بخار کتری یا در فر بنماری کنید. کاملا که شکلات ذوب شد یک قاشق غذاخوری روغن مایع یه آن اضافه کنید تا کمی رقیق تر گردد.

سپس در قیف ساده بریزید و یا از طریق قاشق روی بستنی ها بریزید. حتی می توانید بستنی را تا نیمه در شکلات فرو کنید تا ظاهری مجذوب کننده و دیدنی به بستنی بدهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر انبه

بعد از آماده سازی بستنی نوبت به مهیج ترین مرحله آن می رسد! بله بعد از ساعت ها انتظار، وقت آن رسیده که این بستنی خوشمزه وخوش طعم را نوش جان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

ملاحظه کردید که با ساده ترین مواد و به شیوه ای راحت میتوانید یک بستنی بسیار خوشمزه و مجذوب کننده را تهیه کنید.

این بستنی بافتی نرم و لطیف دارد و سفت و یخ مانند نیست!

نکات تهیه بستنی انبه و ماست

  • به جای استفاده از شکر میتوانید عسل را جایگزین کنید.
  • حتی اگر شیر عسلی در منزل موجود دارید می توانید از شیر عسلی در تهیه این بستنی بهره ببرید که بافت نرم تر و کرمی تری هم به بستنی خواهد داد!
  • ترجیحا از ماست خامه ای بهره ببرید. ماست باید غلیظ باشد.
  • خامه را میتوانید به مقدار یک یا دوقاشق غذاخوری بیشتر هم بهره ببرید. نکته دیگر اینکه از تمایلی به استفاده از خامه ندارید در این طرز تهیه قابل حذف است. اما در نظر داشته باشید که خامه طعم و بافت بهتری به بستنی می دهد.
  • این بستنی را می توانید با شکلات کاور کنید.
  • با این مقدار مواد حدودا پنج تا شش عدد بستنی را با توجه به سایز قالب بستنی میتوانید تهیه کنید.
  • این بستنی یک بستنی کم کالری و خوشمزه است که بخاطر وجود انبه بسیار پر خاصیت، پر انرژی و مفید است.

امیدواریم این بستنی خوشمزه و ساده و خوش طعم را در منزل آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید. بعلاوه برای مساهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2017

به "طرز تهیه بستنی یخی ماست و انبه با عکس مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی یخی ماست و انبه با عکس مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید