عقد قرارداد 1.9میلیارد یورویی بهره برداری قطار سریع السیر اصفهان

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران، محمد علی طرفه نژاد در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی استان اصفهان که ظهر یکشنبه در تالار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار گردید ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد قربان و غدیر و تسلیت فوت جانباختگان حادثه منا گفت: حادثه منا بیانگر بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج بود.

عقد قرارداد 1.9میلیارد یورویی بهره برداری قطار سریع السیر اصفهان

وی افزود: ساماندهی حج باید در دستور کار ویژه تمام مسلمانان جهان قرار گیرد و از این رو ساماندهی کلی صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه گردشگری، علوم و تحقیقات و فرهنگ و هنر محورهای توسعه استان اصفهان قرار گرفته است، گفت: استان اصفهان در این زمینه ها قابلیت های زیادی دارد و از این رو مدیریت استان نیز پیگیری های لازم را برای ایجاد زیرساخت های توسعه ای استان در دستور کار دارد.

وی با اشاره به انتخاب شهر اصفهان به عنوان شهر صنایع دستی جهان ابراز داشت: از این رو تدوین برنامه های شاخص برای شناساندن هرچه بهتر صنایع دستی اصفهان به جهان در دستور کار قرار گرفته است.

طرفه نژاد توجه به معضلات ترافیکی را از مهم ترین دغدغه های مدیریت کشور و استان با توجه به آلودگی هوا و همچنین تلفات انسانی در حوادث ترافیکی مطرح نمود و اضافه نمود: در اصفهان بخش های مختلفی در شهرداری از جمله معاونت حمل و نقل شهرداری، شرکت اتوبوسرانی و سازمان انتهاه ها در راستای بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی فعالیت دارند.

وی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز استان اصفهان در دو سال گذشته بیان داشت: از این رو زیرساخت های لازم برای از بین بردن این نقاط در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان مشارکت مردم را از مهم ترین زیرساخت های لازم برای حل معضلات ترافیکی دانست و ادامه داد: از این رو باید توجه داشته باشیم که با فرهنگسازی و توجه عموم مردم جامعه به حل معضلات ترافیکی یاری قابل توجهی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تخلفات ترافیکی به دو دسته عمد و غیر عمد تقسیم بندی می شوند، اضافه نمود: باید توجه داشته باشیم که عواملی همچون جاده ها، نوع خودرو، تجهیزات و .. در ایجاد تخلفات غیر عمدی رانندگی نقش بسزایی دارند.

طرفه نژاد در ادامه با تاکبد بر اینکه کمبود آموزش برای ارائه گواهینامه رانندگی از مهم ترین مسائل رانندگی کشور است، گفت: باید توجه داشته باشیم که مدت زمان ارائه آموزش های رانندگی در کشورهای پیشرفته 210 ساعت و در کشور ایران 21 ساعت است که عدد غیرقابل مقایسه ای است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارائه آموزش های لازم به شهروندان در دستور کار قرار گرفته است، اضافه نمود: با افزایش آموزش طی 2 سال گذشته 10 درصد کاهش تلفات را شاهد بوده ایم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به تاکیدات ویژه مقامات کشوری و استانی برای حل مسائل ترافیکی ادامه داد: از این رو با پیگیری های استاندار اصفهان سرعت بخشیدن به پروژه هایی از جمله مترو و قطار سریع السیر اصفهان - تهران در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به پروژه احداث قطار سریع السیراصفهان-تهران توضیح داد: قرار داد احداث این پروژه منعقد شده است و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون یورو به وسیله فاینانس برای این مهم در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به تامین 5 رام قطار که شامل 25 واگن می گردد، گفت: تعدادی از این واگن ها در حال آزمایش هستند، ابراز داشت: فاز اول خط یک مترو به صورت آزمایشی راه اندازی شد و به زودی با حضور یکی از مقامات کشوری به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه 10 کیلومتر از عملیات اجرایی خط یک مترو باقی مانده است، اضافه نمود: خط یک مترو تا انتها سال 95 به بهره برداری می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 888

به "عقد قرارداد 1.9میلیارد یورویی بهره برداری قطار سریع السیر اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقد قرارداد 1.9میلیارد یورویی بهره برداری قطار سریع السیر اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید