لرستان حداقل 600 کیلومتر فیبرنوری احتیاج دارد

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران/لرستان مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: یکی از مطالبات ما از مجموعه وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات این است که ضعف استان را در بخش زیرساخت های فیبرنوری که حداقل 600 کیلومتر است، از محل اعتبارات USO جبران کند.

لرستان حداقل 600 کیلومتر فیبرنوری احتیاج دارد

نبی اله شمسی فر، در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بحث افزایش سرانه فیبر نوری استان یکی از مواردی است که به وسیله مخابرات منطقه لرستان پیگیری می گردد.

وی گفت: یکی از مطالبات ما از مجموعه وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات این است که ضعف لرستان را در بخش زیرساخت های فیبرنوری از محل اعتبارات USO جبران کند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: بیش از 600 کیلومتر فیبرنوری مورد احتیاج استان است که بتواند زیرساخت های خودش را در منطقه ها محروم و شهرستانی های که از حیث سرانه فیبرنوری شرایط مناسبی ندارند جبران کند.

شمسی فر با اشاره به این که در استان تقریباً بالای 4000 کیلومتر فیبرنوری داریم که کوشش می کنیم این اندازه را افزایش دهیم، توضیح داد: چهار شهرستان کوهدشت، دوره چگنی، رومشکان و پلدختر از نعمت فیبرنوری مخابرات استان محروم هستند، در حال حاضر پروژه فیبرنوری خرم آباد به پلدختر را از راستا آزادراه به دهلیج در چهار قطعه تقسیم کردیم که سه قطعه آن اجرا شده و یک قطعه به خاطر تلاقی زیاد با خطوط انتقال نفت و گاز متوقف شده بود که طی ماه های گذشته توانستیم موافقت وزارت نفت و شرکت خطوط لوله نفت استان را جذب نموده و کار اجرایی را آغاز کنیم.

مدیرمخابرات منطقه لرستان اضافه نمود: اگر حدفاصل بین روستای دهلیج و خوشاب که تقریباً 27 کیلومتر است را تمام کنیم ارتباط شهرستان پلدختر را از این راستا خواهیم داشت و می تواند پشتیبانی برای چهار شهرستان دوره، کوهدشت، رومشکان و پلدختر باشد.

وی ادامه داد: پروژه فیبرنوری بین ویسیان، معمولان و پلدختر از جاده قدیم را مناقصه نموده و به قرارگاه خاتم واگذار کردیم که امیدواریم طی هفته های جاری استارت کار زده گردد.

شمسی فر توضیح داد: احداث و تکمیل پروژه فیبرنوری خرم آباد به کوهدشت، در حدفاصل پل کشکان به کوهدشت نیز به قرارگاه خاتم واگذار شده و در حال حاضر یک پروژه دیگر از نورآباد به منطقه محروم سرکشتی به طول 51 کیلومتر در حال انجام داریم، بیش از 20 کیلومتر آن اجرا شده و امیدواریم بتوانیم در مدت کوتاهی آن منطقه را نیز بهره مند کنیم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: از وزارت ارتباطات تقاضا کردیم در احداث بیش از 600 کیلومتر فیبر نوری به ما یاری نمایند که بتوانیم این فاصله ها را حل کنیم که تقریباً با اجرای این اندازه فیبرنوری دیگر منطقه ای نداشته باشیم که از خدمات فیبرنوری بی بهره باشد.

وی گفت: ما در حوزه خدمات مشتریان و توجه به مشتری اندازه رضایت مشتریان در منطقه لرستان از خدمات ما در حوزه تلفن ثابت بیش از 85 درصد است، اما ما در سطح استان مشکلاتی داریم که یکی حجم بالای سرقت در استان بوده که نسبت به نُرم کشور اندازهی بیشتر است.

شمسی فر گفت: ما در حوزه مخابرات اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دادیم ولی این کار صرفاً با حضور ما قابل کنترل نیست، البته این معضل دامن گیر بقیه دستگاه های خدماتی مانند آب، برق و گاز نیز هست، بنابراین احتیاج است که ما تشکیک مساعی کنیم، بنابراین پیشنهاد دادیم با حضور دستگاه های ذی ربط و ذی صلاح و بعلاوه دستگاه های خدماتی کمیته ای تشکیل گردد که بتوانیم برای کنترل این معضل هم افزایی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2022

به "لرستان حداقل 600 کیلومتر فیبرنوری احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لرستان حداقل 600 کیلومتر فیبرنوری احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید