مایک پنس در کلمبیا با رهبر مخالفان ونزوئلا دیدار می نماید

به گزارش مجله آزات وب، در راستای تلاشهای همه جانبه آمریکا علیه دولت قانونی کاراکاس، معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است در بوگوتا با خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا دیدار و گفت وگو کند.

مایک پنس در کلمبیا با رهبر مخالفان ونزوئلا دیدار می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که مواضع مداخله جویانه آمریکایی ها علیه دولت قانونی ونزوئلا ادامه دارد، خبرها حاکی از آن است که معاون رئیس جمهور آمریکا به دنبال دیدار با رئیس جمهور خودخوانده این کشور آمریکای لاتین است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مشاوران و دستیاران مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا خبر دادند که او در حال برنامه ریزی برای انجام اولین دیدار خود با خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده و رهبر مخالفان ونزوئلا است.

به گفته این مقام های آمریکایی، پنس در نظر دارد که فردا دوشنبه در کلمبیا با گوایدو دیدار و درباره اوضاع ونزوئلا با او گفت و گو کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است روز دوشنبه در بوگوتا پایتخت کلمبیا در نشست کشورهای مخالف نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا که به گروه لیما موسوم شده، شرکت کند.

اعلام خبر دیدار آینده پنس با گوایدو در شرایطی اجرا شده که رئیس جمهور ونزوئلا بامداد یکشنبه قطع روابط این کشور با کلمبیا را اعلام نموده و به دیپلمات های این کشور 24 ساعت برای ترک خاک ونزوئلا فرصت داد.

مادورو با بیان اینکه ایوان دوک، رئیس جمهور کلمبیا از حمله نظامی خارجی به ونزوئلا حمایت نموده تمامی روابط سیاسی و دیپلماتیک با آن کشور را قطع کرد.

ژانویه 2019 بعد از آنکه خوان گوایدو خود را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد، آمریکا به سرعت او را به رسمیت شناخت و بعد از آن، اکثر کشورهای گروه لیما هم این کار را تکرار کردند.

گروه لیما آگوست 2017 در لیما پایتخت پرو و در واکنش به ناآرامی ها در ونزوئلا تشکیل شد. اعضای موسس این گروه عبارتند از : آرژانتین، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گوآتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه و پرو.

از سال 2017 و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل مجلس موسسان قانون اساسی در سال 2017 شد.

علیرغم تنش ها در ونزوئلا، دولت این کشور انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را در سایه تحریم مخالفان برگزار کرد و مادورو با پیروزی در این انتخابات بار دیگر توانست از مردم ونزوئلا رای بگیرد.

مقام های آمریکایی و بعضی رسانه های غربی در روزهای اخیر با جنجال درباره ارسال یاری های انسانی به مردم ونزوئلا، مادورو را به ممانعت از تحویل یاری ها و خشونت علیه معترضان متهم نموده اند.

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن مخالفت با ارسال یاری های آمریکا و متحدانش به این کشور گفته است که هدف واشنگتن تضعیت دولت و حاکمیت ونزوئلا است.

طبق گزارش رسانه های غربی، احتمال اعمال تحریم های تازه آمریکا علیه دولت ونزوئلا به دلیل ممانعت این دولت از ورود یاری ها وجود دارد.

طبق این گزارش، آمریکا که پیشتر بارها با زبان تهدید و تطمیع خواهان جدا شدن نظامیان و ارتش ونزوئلا از دولت مادورو شده اند، اکنون در حال آنالیز اخراج اعضای خانواده مقام های نظامی ونزوئلا از دیگر کشورها هستند.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت: ایالات متحده و متحدانش در حال جستجو برای یافتن راه هایی به منظور اخراج اعضای خانواده مقام های ارتش ونزوئلا که در خارج از این کشور زندگی می نمایند، هستند، بعضی از اعضای خانواده های مقام های ارتش ونزوئلا در جنوب فلوریدا در آمریکا ساکن هستند.

حدس درباره دیدار معاون رئیس جمهور آمریکا با گوایدو در حالی اجرا شده که پنس قبل از سخنرانی گوایدو و اعلام خودش به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا، با او تلفنی صحبت نموده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 177

به "مایک پنس در کلمبیا با رهبر مخالفان ونزوئلا دیدار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایک پنس در کلمبیا با رهبر مخالفان ونزوئلا دیدار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید