مسکو: تنها صلح بانان روسی در قره باغ مستقر می شوند

به گزارش مجله آزات وب، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با رد اخبار بعضی رسانه ها مبنی بر توافق برای استقرار صلحبانان بعضی کشورها به همراه نیروهای حافظ صلح روسی در قره باغ اعلام نمود که فقط صلحبانان روسیه در منطقه درگیری مستقر می شوند.

مسکو: تنها صلح بانان روسی در قره باغ مستقر می شوند

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

از خبرگزاری ریانووستی، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه روز سه شنبه به توافقنامه صلح در قره باغ اشاره نمود که در آن فقط به استقرار صلحبانان روسی در این منطقه اشاره شده است.

زاخارووا در ادامه سخنان خود به گفت و گوی تلفنی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اشاره نمود که در آن دو طرف درخصوص مساله قره باغ گفت و گو و گفتگو کردند.

زاخارووا این را نیز گفت که ترکیه از توافقنامه آتش بس در قره باغ حمایت نموده است.

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و ولادیمیرپوتین رییس جمهوری روسیه بیانیه ای را مبنی بر اعلام آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ از ابتدای بامداد 10 نوامبر (امروز سه شنبه) به وقت مسکو امضا کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای گفت که صلحبانان این کشور به منظور تحقق آتش بس براساس توافقنامه امضا شده بین مسکو، ایروان و باکو در امتداد خطوط حائل در منطقه قره باغ مستقر می شوند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه بامداد روز سه شنبه در بیانیه ای یادآورشد که مقرهای دیده بانی روسیه در امتداد خطوط حائل در منطقه قره باغ و تا امتداد دالان لاچین (متصل کننده قره باغ به ارمنستان) مستقر می شوند.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه گفت: 9 فروند هواپیمای حامل یکهزار و 960 صلحبان روسی از فرودگاه واستوچنی منطقه اولیانوفسک روسیه به مقصد منطقه قره باغ پرواز کردند.

هواپیماها حامل واحدهای صلحبانی، 90 دستگاه نفربر زرهی، 380 دستگاه خودروها و تجهیزات دیگر بودند که در ابتدا چهار فروند و سپس پنج فروند به مقصد منطقه مناقشه قره باغ پرواز کردند.

پیشتر اعلام شده بود که استقرار واحدهای صلحبان روسی در قره باغ از ساعت شش بامداد امروز (سه شنبه) در قره باغ شروع خواهد شد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1397

به "مسکو: تنها صلح بانان روسی در قره باغ مستقر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: تنها صلح بانان روسی در قره باغ مستقر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید