نتایج رایزنی تیم مالی ایران با روس ها

به گزارش مجله آزات وب، وزیر امور مالی و دارایی در بازگشت از سفر به روسیه با بیان اینکه کمتر از 5 درصد از تجارت روسیه با ایران انجام می گردد، گفت: باید سهم شرکت های ایرانی از تجارت و اشتغال را در این زمینه افزایش دهیم.

نتایج رایزنی تیم مالی ایران با روس ها

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید احسان خاندوزی وزیر امور مالی و دارایی هنگام برگشت از سفر روسیه در ویدئویی از فرودگاه مسکو اظهار داشت: اتفاقات خوبی برای توسعه تجارت و روان شدن صادرات و واردات بین دو کشور همسایه ایران و روسیه در حال اجرا است در حال حاضر کمتر از 5 درصد کل تجارت خارجی روسیه با ایران انجام می گردد.

به گفته وی، سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه باعث ایجاد شغل بیشتر و رونق فراوری در طرف ایران می گردد و سهم بیشتری از بازار روسیه می تواند در اختیار تجار ایرانی قرار گیرد.

وی بعلاوه گفت: در ملاقاتی که با وزیر اقتصاد روسیه داشتم تقریبا تمام پیشنهاد های طرف ایرانی را پذیرفتند و جالب بود نکاتی که به همتای روسی خود منتقل نموده بودم به رئیس جمهور روسیه منتقل شده بود بگونه ای که رئیس جمهور ما گفت آقای پوتین گفته است که وزیر اقتصاد شما نکاتی را به وزیر اقتصاد روسیه منتقل نموده که مدنظر ما هم قرار گرفته است.

وزیر امور مالی و دارایی بعلاوه گفت: فرصت خوبی برای مصاحبه با بانک همکار با بانک ملی ایران در روسیه انجام دادم که بخشی از سهام آن بانک متعلق به بانک ملی ایران است و مسائل به نحو خوبی شناسایی شد و قرار شد تجار ایرانی که با روسیه کار می نمایند، بتوانند از شبکه بانکی مشترک بین ایران و روسیه استفاده نمایند.

وی ادامه داد: بعلاوه دانشجویان زیادی از ایران در روسیه هستند که توافق شد این افراد بتوانند کارت بانک روسی داشته باشند و با این کارت بتوانند هم در روسیه و هم در ایران کار های خود را انجام دهند.

به گفته خاندوزی، جلسه خوبی هم در روسیه با تجار ایرانی مقیم روسیه انجام شد، بعلاوه یک نشستی با فعالان روسی در بازار ایران انجام شد.

وی این نکته را هم گفت: در خصوص دالان تجاری یا کریدور شمال ـ جنوب توافقات خوبی صورت گرفت که بتوانیم با تکمیل قطعه ای از راه آهن رشت ـ آستارا بندرعباس را به وسیله راه آهن به شرق روسیه و سن پطرزبورگ متصل کنیم و در مرحله آینده این خط آهن به شمال شرق اروپا و فنلاند متصل کنیم.

وی تأکید کرد: منافع زیادی برای تجار و کشور ما و رونق فراوری در همکاری مالی با روسیه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2162

به "نتایج رایزنی تیم مالی ایران با روس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج رایزنی تیم مالی ایران با روس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید