پوشش 120 هزار نفری اتباع خارجی در بیمه سلامت

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران، دکتر داوود حاجی قاسمعلی در نشست مشترک مسئولان بیمه سلامت با مایکل تیده مشاور سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت حدود 40 میلیون بیمه شده را در 5 صندوق بیمه ای تحت پوشش قرار داده است که حدود 85 درصد از بیمه شدگان سازمان هیچ حق بیمه ای پرداخت نکرده و به صورت رایگان تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

پوشش 120 هزار نفری اتباع خارجی در بیمه سلامت

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: وضعیت ارائه خدمت در سازمان بیمه سلامت به وسیله عقد قرارداد با بخش های دولتی و خصوصی است.

حاج قاسمعلی عدم مشارکت در پرداخت حق بیمه یکی از مسائل بیمه سلامت مطرح نمود و گفت: در قانون به سازمان تکلیف شده است که بر اساس سایت هدفمندی یارانه ها آزمون وسع برای بیمه شدگان رایگان فراهم کند. اقداماتی در این خصوص اجرا شده و آئین نامه ای در دستور کار دولت است تا دهک های بالا در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بین سازمان های بیمه گر پایه حدود 10 درصد همپوشانی بیمه ای وجود دارد، اضافه کرد: تکلیف قانونی بر عهده سازمان بیمه است که برای 10 درصد همپوشانی بیمه ای سازوکاری بیندیشد که در این خصوص شیوه نامه ای بین 4 سازمان بیمه گر نوشته شد که بر اساس آن با مبادله بانک های اطلاعاتی در صورتی که بیمه شده دارای دو دفترچه باشد، شناسایی و برطرف گردد.

دکتر حاجی قاسمعلی ادامه داد: با اقدامات و کنترل های انجام شده از جمله سامانه استحقاق سنجی، سامانه دارو و در زمان صدور و تمدید دفترچه تاکنون 90 درصد همپوشانی ها شناسایی و بیش از 2 میلیون از آنها به طور کامل برطرف شده است.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران به پوشش بیمه ای اتباع خارجی اشاره نمود و گفت: از سال 94 با توجه به درخواست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با وجود منابع محدود بخشی از پناهندگان مقیم در کشور در قالب قرارداد سه جانبه ای بیان سازمان بیمه سلامت، کمیساریای عالی پناهندگان و وزارت کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت حدود 120 هزار نفر از این افراد را به وسیله قرارداد با کمیساریای عالی پناهندگان تحت پوشش قرار داده که از این تعداد هزار نفر بیمار خاص هستند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران در خاتمه بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه در کشور تاکید نمود و اضافه کرد: بسیاری از افراد تا بیمار نشوند، به سراغ دفترچه بیمه نمی آیند این در حالی است که در صورت تشخیص به هنگام بیماری هم هزینه فرد کاهش می یابد و هم سازمان های بیمه گر با مشکل کمتری در تأمین منابع روبرو خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 186

به "پوشش 120 هزار نفری اتباع خارجی در بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش 120 هزار نفری اتباع خارجی در بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید