کارت های بازرگانی ابطال می شوند؛ خط ونشان رئیس کل گمرک برای متخلفان ارزی

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران: رئیس کل گمرک در خصوص اقداماتی که قرار است برای برطرف تعهد ارزی صادرکنندگان انجام گردد، اظهار داشت: در گام اول از تسهیلات ویژه گمرکی محروم خواهند شد، همچنین معافیت مالیاتی صادراتی آنها مراعا و منوط به برطرف تعهد ارزی خواهد ماند و در ادامه کالای آنها از جهت سبز گمرکی به جهت زرد و قرمز راهنمایی می گردد.

کارت های بازرگانی ابطال می شوند؛ خط ونشان رئیس کل گمرک برای متخلفان ارزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، سید مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک کشور با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر پیگیری دستگاه های مرتبط با تجارت خارجی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات به کشور اظهارداشت: با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صمت و سازمان مالیاتی موضوع برطرف تعهد ارزی ناشی از صادرات در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز راغب شوند.

رئیس کل گمرک در پاسخ به این سوال که طی روزهای اخیر بعضی کالاهای صادراتی در مرزها معطل مانده و این معطلی از سمت گمرک بوده است، ضمن تایید آن، توضیح داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا بعضی از مرزها بسته شد و فشار آن روی مرزهایی بود که همچنان باز است. مثلاً در مرز بازرگان گاهی اوقات تا هزار دستگاه کامیون ورودی و خروجی کالای تجاری داشتیم. اما اکنون مرز رازی نیز برای صادرات کالا به سمت ترکیه باز است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه رویکرد ما تسهیل صادرات و واردات با استفاده از جهت سبز گمرکی است، بیان داشت: قطعا در این رویه برای صادرکنندگانی که برطرف تعهد ارزی نکرده باشند تجدید نظر می کنیم و این اقدام آغاز شده است.

وی تاکید نمود: در حال حاضر اطلاعات صادرات به بانک مرکزی ارسال می گردد و بعد از پالایش، نام شرکت هایی که برطرف تعهد ارزی نکرده یا برطرف تعهد آنها ناقص باشد به گمرک ارائه می گردد. بر این اساس تا جایی که قانون اجازه بدهد با آنها رفتار می گردد.

* سه اقدام تنبیهی گمرک درباره برطرف تعهدات ارزی صادرکنندگان

رئیس کل گمرک در خصوص اقداماتی که قرار است برای برطرف تعهد ارزی صادرکنندگان انجام گردد، اظهار داشت: در گام اول از تسهیلات ویژه گمرکی محروم خواهند شد، همچنین معافیت مالیاتی صادراتی آنها مراعا و منوط به برطرف تعهد ارزی خواهد ماند و در ادامه کالای آنها از جهت سبز گمرکی به جهت زرد و قرمز راهنمایی می گردد.

معاون وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: وزارت صمت نیز برای کارت های بازرگانی اشخاصی که برطرف تعهد ارزی نکرده اند محدودیت اعمال خواهد نمود و اگر به نتیجه نرسد این کارت ها ابطال می گردد و در صورتی که این روش ها جواب ندهد به مراجع ذی ربط و قضایی معرفی خواهند شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1212

به "کارت های بازرگانی ابطال می شوند؛ خط ونشان رئیس کل گمرک برای متخلفان ارزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت های بازرگانی ابطال می شوند؛ خط ونشان رئیس کل گمرک برای متخلفان ارزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید