11 ماسک لب خانگی برای سلامت و زیبایی لب ها

به گزارش مجله آزات وب، ماسک زدن یک مرحله مهم در روتین پوستی است. حتما تا به حال از ماسک های لایه بردار و ماسک های آبرسان برای صورت استفاده نموده اید. اما یک مرحله مهم دیگر در روتین پوستی که ممکن است کمتر به آن توجه نموده باشید استفاده از ماسک لب است. در این مقاله در خصوص ماسک های لب و 11 روش آسان برای تهیه یک ماسک لب طبیعی شرح می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

11 ماسک لب خانگی برای سلامت و زیبایی لب ها

ماسک لب مرطوب کننده

خشکی لب به خصوص در ماه های سرد سال منجر به ترک خوردن لب ها می گردد. اگر لب های شما خشک است یعنی به خوبی آبرسانی نمی گردد. حتی در صورت استفاده از بالم لب نیز ممکن است همچنان لب های شما خشک باشد. در این صورت بهتر است از ماسک آبرسان و مرطوب کننده لب بهره ببرید.

1. ماسک لب عسل و روغن نارگیل

عسل و روغن نارگیل یک ماسک لب فوق العاده برای آبرسانی لب ها است. برای تهیه این ماسک لب به 1 قاشق چای خوری عسل و 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل احتیاج دارید. قبل از اینکه روغن نارگیل را با عسل مخلوط کنید، باید آن را نرم کنید. می توانید آن را به مدت 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید یا در ظرفی روی اجاق گاز با حرارت ملایم حدود دو دقیقه بگذارید. پس از نرم شدن روغن نارگیل به راحتی آن را با عسل مخلوط کنید و روی لب های خود بمالید. این ماسک یک روش فوق العاده موثر برای کاهش خطوط و ترک های لب است. به مدت دو ماه از این ماسک بهره ببرید و نتیجه را ببینید.

2. عسل و آووکادو

این ماسک لب شبیه ماسک قبلی است اما به جای روغن نارگیل از آووکادو استفاده می گردد. آووکادو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و لب های شما را آبرسانی می نماید. برای این ماسک به 1 قاشق چای خوری عسل و 2 قاشق چای خوری آووکادوی له شده احتیاج دارید. برای تهیه این ماسک یک آووکادوی رسیده را در یک کاسه له کنید و دو قاشق چای خوری از آن را با عسل مخلوط کنید. ماسک عسل و آووکادو برای درمان خطوط لب توصیه می گردد.

3. عسل و خیار

خیار یکی دیگر از میوه های عالی برای ماسک لب است. خیار مملو از آب و آنتی اکسیدان است، بنابراین برای آبرسانی پوست و لب بسیار مفید است. برای تهیه این ماسک به 1 قاشق چای خوری عسل و 2 قاشق چای خوری خیار خرد شده احتیاج دارید. پوست خیار را بکنید و قسمتی از خیار را رنده نموده و با عسل مخلوط کنید.

ماسک های لایه بردار لب

خشکی لب می تواند منجر به پوسته پوسته شدن لب گردد. در واقع این پوسته ها سلول های مرده پوست هستند و با استفاده از ماسک لایه بردار لب می توانید این پوسته ها را از بین ببرید.

4. ماست و کیوی

ماسک لب ماست روشی ساده و موثر برای از بین بردن سلول های مرده پوست لب است. اسید لاکتیک موجود در ماست به جدا شدن سلول های مرده پوست یاری می نماید تا پوست جدیدتری ایجاد گردد. برای تهیه این ماسک به 2 قاشق چای خوری ماست یونانی و 1 قاشق چای خوری کیوی احتیاج دارید.

5. ماست و آب لیمو

این ماسک لب کمی قوی تر از ماسک های قبلی است، زیرا حاوی اسید لاکتیک (از ماست) و اسید سیتریک (از آب لیمو) است. در واقع به عنوان لایه بردار لب عمل می نماید و برای از بین بردن پوست های مرده لب بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک به 2 قاشق چای خوری ماست یونانی و 1 قاشق چای خوری آب لیمو احتیاج دارید. اگر لب های خیلی خشک یا حساسی دارید، بهتر است از ماسک های آبرسان عسل بهره ببرید.

6. ماسک لب روغن زیتون و شکر قهوه ای

ماسک لب روغن زیتون و شکر قهوه ای یک لایه بردار ملایم و طبیعی است. روغن زیتون رطوبت لب را تامین می نماید و شکر قهوه ای به آرامی پوست مرده لب را از بین می برد و باعث نرمی لب می گردد. برای درست کردن این ماسک به 2 قاشق چای خوری روغن زیتون و 1 قاشق چای خوری شکر قهوه ای احتیاج دارید. این ترکیب را حدود سه دقیقه روی لب های خود بمالید. سپس بعد از پنج دقیقه آن را پاک کنید.

7. ماسک لب آلوئه ورا و شکر خام

این ماسک نیز یک ماسک طبیعی و لایه بردار برای لب است. پوست مرده را از بین می برد و همزمان ویتامین و مواد معدنی زیادی را به لب می رساند. برای تهیه این ماسک به 2 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا طبیعی و 1 قاشق چای خوری شکر خام احتیاج دارید. این ماسک لب را به آرامی حدود سه دقیقه روی لب های خود ماساژ دهید. سپس اجازه دهید پنج دقیقه روی لب بماند و بعد آن را پاک کنید.

8. ماسک لب روغن نارگیل و شکر خام

اگر می خواهید لب هایتان رطوبت را جذب کند، باید پوست مرده آن را از بین ببرید. برای این کار به 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل ارگانیک و 1 قاشق چای خوری شکر خام احتیاج دارید. ابتدا باید روغن نارگیل را کمی گرم کنید تا نرم گردد. توجه داشته باشید که روغن نارگیل نباید در حدی گرم باشد که شکر را آب کند. در نهایت مخلوط را به مدت چند دقیقه روی لب های خود بمالید.

ماسک لب رنگی

اگر می خواهید کمی رنگ طبیعی به لب های خود اضافه کنید، می توانید از ماسک های طبیعی و بی ضرر زیر بهره ببرید.

9. عسل و آب انار

این ماسک علاوه بر لایه برداری به لب های شما رنگ می دهد. برای تهیه این ماسک 1 قاشق چای خوری عسل خام و نصف قاشق چای خوری آب انار تازه را با هم مخلوط کنید. عسل و آب آنار دارای خواص آنتی بیوتیکی است که برای لب ها بسیار مفید است. آب انار نیز کمی رنگ موقت به لب های شما می دهد. این ماسک را حدود 15 دقیقه رو لب های خود بگذارید.

10. گلبرگ های رز و شیر

اگر لب های صورتی و زیبا می خواهید، به سراغ گل رز بروید. اگر متوجه تغییر رنگ و لکه های تیره روی لب هایتان شدید از ماسک رز و شیر بهره ببرید. برای این ماسک به 6 گلبرگ رز و نصف یک فنجان شیر احتیاج دارید. مراحل زیر را برای تهیه این ماسک انجام دهید.

  • گلبرگ های رز را یک شب در شیر خیس کنید.
  • گلبرگ های رز را صاف نموده و له کنید.
  • چند قطره شیر به گلبرگ های له شده اضافه کنید تا خمیری به دست آید.
  • خمیر را روی لب های خود بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند.
  • خمیر را با آب سرد بشویید.

از آنجا که گلبرگ های رز حاوی روغن و قندهای طبیعی است، منبعی عالی برای مرطوب کردن لب های خشک است. بعلاوه رنگ گلبرگ های رز به پوست نفوذ می نماید و رنگی طبیعی به لب می دهد.

11. توت فرنگی، عسل و روغن زیتون

آیا می خواهید لب های شاداب و جوان تری داشته باشید؟ برای داشتن یک لب سالم از این ماسک سه تا چهار بار در هفته بهره ببرید. برای تهیه این ماسک به یک عدد توت فرنگی، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن زیتون احتیاج دارید. یک توت فرنگی را له کنید و عسل و چند قطره روغن زیتون را به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را حدود 10 دقیقه روی لب خود بگذارید. برای پاک کردن ماسک از یک دستمال مرطوب بهره ببرید. ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی لب های شما را درخشان و شاداب می نماید. البته رنگ توت فرنگی نیز یک رنگ صورتی طبیعی به لب ها می دهد.

کلام آخر

ماسک لب برای حجیم و صاف نگه داشتن لب های شما موثر است. اگر لب های شما ترک خورده است، می توانید یک ماسک لب لایه بردار را امتحان کنید. اگر لب های شما رطوبت کمی دارد، می توانید از ماسک لب آبرسان بهره ببرید. برای هر نوع لبی ماسکی وجود دارد که به راحتی و با هزینه کم می توانید آن را در خانه درست کنید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: siobeauty

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2369

به "11 ماسک لب خانگی برای سلامت و زیبایی لب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 ماسک لب خانگی برای سلامت و زیبایی لب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید