13 درصد از گلزار شهدای لرستان ساماندهی نشده است

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران، سید حسین نازاریان شامگاه شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه دستگاههای اجرایی باید 10 درصد از بودجه فرهنگی خود را به حوزه فرهنگ و ایثار و شهادت اختصاص دهند، گفت: همچنین کمیته های سرکشی از خانواده شهدا در استان تشکیل شوند.

13 درصد از گلزار شهدای لرستان ساماندهی نشده است

وی با تاکید بر لزوم فعالیت های پژوهشی با همکاری دانشگاهها در استان، مطرح کرد: اجرای طرح سپاس برای تجلیل از ایثارگران نیز همواره در دستور کار دستگاههای اجرایی استان باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در ادامه با اشاره به موضوع ساماندهی گلزار شهدای استان، بیان داشت: در حال حاضر راه دسترسی به گلزار شهدای روستاها دارای مشکل است.

نازاریان با بیان اینکه حدود 13 درصد از گلزار شهدای لرستان ساماندهی نشده است، اضافه نمود: همچنین تحویل گلزار شهدا به شهرداری ها و دهیاری ها باید مدنظر قرار گیرد، گلزار شهدای شهرستان خرم آباد متاسفانه روز به روز با مسائل بیشتری روبرو می گردد و این امر نیز به دلیل این بوده که شهرداری هنوز گلزار شهدا را تحویل نگرفته است.

وی، بیان داشت: راه اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در محل کتابخانه های استان و یا حداقل در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مدنظر قرار گیرد و بنیاد شهید می تواند کتاب های مورد احتیاج را در این رابطه تامین کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بر لزوم اختصاص پارکینگ اختصاصی برای ایثارگران در مناطق پرتردد شهری تاکید نمود و گفت: همچنین نصب بیلبردهای تبلیغاتی مختص به حوزه ایثار و شهادت در آزاد راه پل زال و تعویض عکس ها و تصاویر نصب شده شهدار در بلوا و میادین شهرها توسط شهرداری باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 129

به "13 درصد از گلزار شهدای لرستان ساماندهی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 درصد از گلزار شهدای لرستان ساماندهی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید