آمریکا و عربستان پیرامون فعالیت های منطقه ای ایران مصاحبه می نمایند

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از تارنمای خبری عرب نیوز، شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی روز آدینه در نشست مجازی مجمع جهانی اقتصاد گفت: ما اظهارات بسیار صریحی از دولت بایدن شنیده ایم که حاکی از تمایل آنها برای برطرف چالش ها در منطقه ما با دیدی باز و تمرکزی دقیق است تا از این راه اطمینان یابند که ما همچنان از ثبات و امنیت برخورداریم.

آمریکا و عربستان پیرامون فعالیت های منطقه ای ایران مصاحبه می نمایند

وی همچنین مدعی شد که امنیت منطقه خاورمیانه در رأس دستورکار واشنگتن و کشورهای اروپایی قرار گرفته است!

وزیر خارجه عربستان در ادامه اضافه نمود که ریاض و واشنگتن در خصوص فعالیت های به زعم او، بی ثبات کننده ایران در منطقه و گسترش برنامه هسته ای تهران بحث و مصاحبه خواهند کرد و ابراز اطمینان کرد که با همکاری ایالات متحده و اروپا می توان بر چالش ها غلبه کرد.

فرحان گفت: ما این چالش ها را به مثابه یک خطر نه تنها علیه منطقه بلکه علیه جامعه جهانی قلمداد می کنیم. وی اضافه نمود که پادشاهی عربستان امیدوار است از چالش هایی با ماهیت نظامی به تمرکز بر این موضوع تغییر جهت دهد که چگونه می تواند بخشی از شکوفایی و نوآوری جهانی در حال ظهور باشد.

لازم به ذکر است، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در جریان چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در روز پنجم ژانویه 2021 توافقنامه ای را امضا کردند که به موجب آن روابط کامل دیپلماتیک میان این چهار کشور با قطر پس از مناقشه ای سه ساله به طور رسمی بار دیگر برقرار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1580

به "آمریکا و عربستان پیرامون فعالیت های منطقه ای ایران مصاحبه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و عربستان پیرامون فعالیت های منطقه ای ایران مصاحبه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید