ادعای روحانی درباره وجود معاون وزیر اهل سنت دروغ است، دولت از سر ناچارى یک کردستانی را سفیر ویتنام کرد

به گزارش مجله آزات وب، رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی و فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اینکه روحانى در مناظره ادعا کرد که معاون وزیر از عزیزان اهل سنت داریم دروغ بود.

ادعای روحانی درباره وجود معاون وزیر اهل سنت دروغ است، دولت از سر ناچارى یک کردستانی را سفیر ویتنام کرد

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید.

محمد محمدرضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سنندج با اشاره به بعضی اظهارات مطرح شده از سوی روحانی در مناظرات گفت: اینکه روحانى در مناظره ادعا کرد که معاون وزیر از عزیزان اهل سنت داریم دروغ بود.

وی گفت: در اوایل کار دولت یکى از نمایندگان ادوار مجلس به نام سید عماد حسینى که از اعضاى هیئت رئیسه کمیسیون انرژى مجالس هفتم و هشتم بودند از سوی وزیر نفت به عنوان معاون مهندسى وزارت نفت انتخاب شد اما به دلیل شرکت در انتخابات مجلس دور گذشته کناره گیری کرد و تاکنون نیز به صندلی خود برنگشته اما روحانى در این باره چند بار دروغ گفته است.

رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی و فعال سیاسی اصلاح طلب خطاب به هموطنان اهل سنت توضیح داد: براى ممانعت از حضور این فرد در انتخابات، مقامات محلى دولت تدبیر نامه هاى محرمانه به شوراى نگهبان ارسال کردند.

وی گفت: در این اواخر دولت ابلاغ مشاور برای یک فرد دیگر کردستانی صادر شده که این اقدام بیشتر جنبه تبلیغاتى و استفاده ابزارى دولت از این موضوع را دارد و پذیرش این ابلاغ ابزارى و بى خاصیت نیز مورد انتقاد ما نهاده شد.

محمدرضایی با اشاره به اظهارات روحانى مبنی بر وجود سفیر اهل سنت اضافه کرد: این انتصاب نیز اتفاقی بود و روزی که روحانی در سنندج بابت خلف وعده هایش از بیانیه ده ماده اى حقوق اقوام و ادیان به چالش کشیده شد براى رهایى از چالش پیش آمده وی اعلام کردند که ما سفیر اهل سنت داریم.

وی اظهار کرد: در آن موقع صاحب نظران و مطلعین بلافاصله ادعاى روحانى را تکذیب کردند و دولت از سر ناچارى مدتى بعد فردى کردستانی را به عنوان سفیر در ویتنام منصوب کردند اما بسیارى از عزیزان اهل سنت نمى دانند که کجاى کره زمین قرار گرفته است.

رئیس ستاد حامی روحانی در سال 92 و عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار با اشاره به مانور دیگر دولت روحانی مبنی بر انتصاب فرماندار خانم اهل سنت در سیستان و بلوچستان گفت: آن فرد به عنوان بخشدار انتخاب شده بود و آن بخش نیز بعد از مدتی به شهرستان ارتقاء پیدا نموده بود و آن بخشداری نیز عنوان فرمانداری را به خود گرفت.

وی گفت: اینها اول و آخر تعهدات دولت روحانی در خصوص رعایت حقوق اقوام و ادیان ایرانی بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 395

به "ادعای روحانی درباره وجود معاون وزیر اهل سنت دروغ است، دولت از سر ناچارى یک کردستانی را سفیر ویتنام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای روحانی درباره وجود معاون وزیر اهل سنت دروغ است، دولت از سر ناچارى یک کردستانی را سفیر ویتنام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید