جوسازی معاندان علیه واکسن ایرانی وطن فروشی است

به گزارش مجله آزات وب، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در واکنش به جوسازی رسانه های معاند علیه واکسن ایرانی کرونا گفت: این رسانه ها پول می گیرند که این کار ها را بکنند.

جوسازی معاندان علیه واکسن ایرانی وطن فروشی است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کمال خرازی در خصوص تشکیک و فضاسازی رسانه های فارسی زبان معاند درباره اصالت واکسن ایرانی کرونا، گفت: آنان وطن فروشانی هستند که امریکایی ها و برخی اعراب به آنان پول می دهند تا علیه کشورشان عمل کنند.

وی تاکید کرد: ما هر کاری کنیم آنان به هر حال اشکال می گیرند؛ آن چه اهمیت دارد این است که ایران این توانایی را داشته باشد که بتواند برای خود واکسن تولید کند و این مایه افتخار است.

خرازی گفت: البته فرآیند آزمایش بالینی این واکسن باید بگذرد تا مؤثر بودنش را نشان دهد که این مراحل در حال طی شدن است و ابتدا باید در جمع کوچکی آزمایش شود که تبعات منفی نداشته باشد سپس به اندازه کافی تولید شود که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال فراهم کردن امکانات کارخانه ای آن است تا با حجم بالا تولید و همه مردم را واکسینه کنند.

وی افزود: دولت نیز همزمان در فکر تهیه واکسن از خارج است البته واکسن هایی که بشود تهیه کرد مثلاً واکسن هایی مانند فایزر و مدرنا که در آمریکا تولید می شود با توجه به این که هر داد و ستدی با امریکایی ها با دلار انجام می شود باید از بانک ها منتقل شود که با مانع روبرو خواهد شد و در یوترنی که در نیویورک هست جلویش را خواهند گرفت.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: احکام زیادی برای ایران صادر شده است تا هر پولی که در آنجا دیده شود تصاحب کنند بنابر این نمی شود توقع داشت که بتوانیم واکسنی را از آمریکا بخریم.

خرازی افزود: البته به ظاهر می گویند که مجوز داده اند، اما در عمل جلوی نقل و انتقال مالی را خواهند گرفت با این حال دولت تلاش می کند که واکسن کرونا را از کشور های دیگر چه از طریق سازمان بهداشت جهانی و چه مستقیم تهیه کند.

وی گفت: به هر حال هم واکسن خارجی و هم واکسن تولید داخل که به نتیجه برسد می تواند نیاز مردم را تأمین و بلای کرونا را از جان مردم دفع کند.

خرازی همچنین درباره تناقض در موافقت احتمالی با صدور واکسن کرونا به ایران همزمان با مخالفت با صدور دارو برای بیماران سرطانی گفت: البته عملاً صدور واکسن کرونا هم به ایران ممکن نیست، زیرا اگر چه ظاهراً می گویند که از اوفک به کره جنوبی اجازه داده شده است که از پول هایی که در آن کشور داریم برای خرید واکسن استفاده شود، اما عملاً نمی شود، چون آن را تصاحب خواهند کرد.

وی افزود: بنابر این درست است که ظاهر قضیه را حفظ کردند، اما در باطن مانع از اجرای آن شدند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است با اطمینان به دانشمندان کشورمان واکسن ایرانی کرونا را تزریق کند تاکید کرد: بله، حاضرم؛ بحمدالله تا به حال به کرونا مبتلا نشدم و آمادگی دارم که این واکسن را تزریق کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1540

به "جوسازی معاندان علیه واکسن ایرانی وطن فروشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوسازی معاندان علیه واکسن ایرانی وطن فروشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید