خبرنگاران 102 میلیارد تومان طرح کشاورزی در لرستان بهره برداری شد

به گزارش مجله آزات وب، خرم آباد - خبرنگاران - رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: همزمان با هفته این نهاد از 21 تا 27 خرداد، 102 میلیارد تومان طرح در استان بهره برداری و افتتاح شد.

خبرنگاران 102 میلیارد تومان طرح کشاورزی در لرستان بهره برداری شد

عبدالرضا بازدار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: در این راستا 71 طرح عمرانی و زیرساختی جهادکشاورزی لرستان با بهره مندی سه هزار و 327 خانوار تکمیل و بهره برداری شد.

وی ادامه داد: این طرح ها در زمینه آب و خاک، دام و طیور، آبزیان، باغبانی، صنایع تبدیلی و غذایی، منابع طبیعی و امور عشایر بود که با اعتبار 102 میلیارد تومان 484 فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی توضیح داد: در آخرین روز از هفته جهادکشاورزی، اولین زنجیره ارزش محصول زعفران لرستان رونمایی شد که با توجه به ظرفیت بالای استان در این زمینه انتظار می رود سال های آینده ارزش اضافه کرده خوبی از این محصول عاید مردم گردد.

بازدار گفت: 2 هزار و 800 هکتار گیاه دارویی در استان وجود دارد که 9 محصول آن از جمله زعفران دارای کیفیت بسیار عالی بوده که سطح زیرکشت آن 380 هکتار با برداشت یکهزار و 100 کیلوگرم است.

بیش از 130 هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی لرستان هستند و سالانه بیش از 2.5 میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی در استان فراوری می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1184

به "خبرنگاران 102 میلیارد تومان طرح کشاورزی در لرستان بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 102 میلیارد تومان طرح کشاورزی در لرستان بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید