رسانه های عربی درباره نشست خبری رئیسی چه نوشتند؟

به گزارش مجله آزات وب، ایسنا نوشت: اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب کشورمان بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی به همراه داشت.

رسانه های عربی درباره نشست خبری رئیسی چه نوشتند؟

سید ابراهیم رئیسی در اولین نشست خبری خود به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران به موضوعات مختلفی از جمله مسائل مربوط به اوضاع داخلی کشور و نیز چارچوب های اصلی سیاست خارجی پرداخت.

وی در بعد داخلی تاکید نمود: سیاست داخلی و اولویت های ما در دولت سیزدهم بهبود شرایط کسب و کار مردم، بهبود شرایط و شرایط معیشت مردم و بهبود شرایط در نظام اداری و کارآمدی رقم زده خواهد شد. حتما یک نظام اداری کارآمد، سالم و قانون مدار و فساد ستیز شکل خواهد گرفت.

او همچنین در نخستین گفت وگوی خود با رسانه ها به عنوان رئیس جمهور ایران، دفاع از منافع ملی و حقوق مردم ایران را اولویت خود در تعامل با جهان اعلام نمود و به بیان دیدگاه های خود درباره مذاکرات وین، تعامل با آمریکا و غرب و نیز روابط با کشورهای منطقه پرداخت.

شبکه الجزیره که این نشست را پوشش خبری داد نوشت: رئیسی تاکید نمود که دولتش از مذاکرات هسته ای حمایت می نماید اما برنامه موشک های بالستیک غیرقابل مذاکره است.

این شبکه قطری نوشت: ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور منتخب ایران در اولین نشست خبری خود اعلام نمود که آمریکایی ها خودشان از برجام خارج شدند و در ابتدا باید به آن باز گردند.

شبکه العربیه نیز بحث قدرت موشکی ایران و برجام را مورد توجه قرار داد و نوشت: ابراهیم رئیسی گفت که در رابطه با موشک های بالستیک مذاکره نخواهند کرد اما از مذاکراتی که منافع ملت ایران تامین می نماید حمایت خواهد نمود.

این شبکه سعودی همچنین نوشت: رئیس جمهور جدید ایران تاکید نمود که سیاست خارجی تهران نه با برجام شروع می گردد و نه به آن محدود خواهد بود.

بخش عربی شبکه آر تی نیز نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران گفت که با جو بایدن، همتای آمریکایی خود ملاقات نخواهد نمود و در رابطه با موشک های بالستیک مذاکره نخواهد نمود. او تاکید نمود که تهران از گروه های مقاومت منطقه حمایت می نماید.

پایگاه خبری المصری الیوم نیز نوشت: ابراهیم رئیسی در اولین نشست خبری خود تاکید نمود که سیاست خارجی دولتش با برجام شروع نمی گردد و به آن محدود نخواهد بود و جهان بداند که فشار و تحریم علیه تهران نتیجه نداشته است و برای برطرف آن ها تجدید نظر کند.

پایگاه لبنانی العهد نیز نوشت: ابراهیم رئیسی تاکید نمود که واشنگتن فورا به برجام بازگردد و تحریم ها علیه ایران را بردارد.

این پایگاه خبری همچنین بخش زیادی از اظهارات رئیسی را نیز برای مخاطبان خود بازنشر کرد.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز در چند نوبت از برنامه های خبری خود به بازتاب سخنان رئیس جمهور منتخب ایران پرداخت و نوشت: ابراهیم رئیسی در اولین نشست خبری خود تاکید نمود که سیاست خارجی دولتش محدود به برجام نخواهد بود.

شبکه المیادین نیز نوشت: ابراهیم رئیسی تاکید نمود که سیاست خارجی دولت جدید ایران با برجام شروع نمی گردد و به آن محدود نخواهد بود.

این شبکه لبنانی همچنین نوشت: رئیسی گفت که از هر مذاکراتی که منافع هسته ای را تضمین کند حمایت خواهد نمود و اجازه نخواهد داد که مذاکرات فرسایشی باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی نیز نوشت: ابراهیم رئیسی خواستار برداشتن تحریم های آمریکا علیه ایران شد.

بر اساس این گزارش، دیگر رسانه های عربی نیز اولین نشست خبری رئیس جمهور جدید ایران را منتشر کردند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1813

به "رسانه های عربی درباره نشست خبری رئیسی چه نوشتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های عربی درباره نشست خبری رئیسی چه نوشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید