ساداتیان: سیاست واشنگتن در قبال ریاض مصداق با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن است

به گزارش مجله آزات وب، کاردار سابق ایران در لندن گفت: آقای ترامپ در حال پس زدن با دست و پیش کشیدن با پاست یعنی از یک سو می گوید پاتریوت های خود را از عربستان خارج خواهد نمود و از طرف دیگر ضعف دفاعی و آسیب پذیری سعودی در منطقه و در برابر ایران را به رخ می کشد.

ساداتیان: سیاست واشنگتن در قبال ریاض مصداق با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن است

سیدجلال ساداتیان، کاردار سابق ایران در لندن در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره خبر انتقال سامانه پاتریوت آمریکا از عربستان توسط وزارت دفاع این کشور گفت: به نظر می رسد ترامپ که در انجام کار های خارق العاده و بی منطق کم سابقه نیست و در واقع از یک رفتار معقول و منطقی تبعیت ننموده و نمی نماید.

وی ادامه داد: نمونه اقدامات خارج از چارچوب ترامپ شامل قطع یاری به سازمان بهداشت جهانی در شرایط شیوع اپیدمی کرونا، خروج از پیمان آب و هوایی پاریس و شروع دعوای تعرفه ای با چین را می توان دانست.

ساداتیان با بیان اینکه اقدامات ترامپ حتی در راستای تامین منافع آمریکا و تحقق شعار اول آمریکا نیست نیز گفت: در ماجرای اخیر یعنی خروج سامانه های دفاعی آمریکا از عربستان نیز به نظر می رسد همین رویه بی منطق خودنمایی می نماید.

کاردار سابق ایران در لندن با بیان اینکه عربستان سعودی در رقابتی که با اوپک پلاس شروع نموده به دنبال از میدان در کردن ایران و روسیه بود، گفت: عربستان به دنبال این بود که با فشار بر ایران در مورد تحریم ها و فشار بر روسیه به دلیل نگرانی از ایفای نقش در سوریه حاضر به کاهش فراوری نفت خود در اوپک نشد و این اتفاق منجر به کاهش شدید قیمت نفت در بازار های جهانی به ویژه نفت شیل آمریکا شد.

وی ادامه داد: این اتفاق تا جایی پیش رفت که آمریکا فراوری نفت شیل را متوقف کرد و در اثر این اقدام یک میلیون و 700 هزار نفر به بیکاران ایالات متحده اضافه شد.

ساداتیان با اشاره به برگزاری انتخابات در امسال در آمریکا گفت: این اتفاقات در آستانه انتخابات برای ترامپ زیان آور است و اثرات تخریبی زیادی بر اقتصاد این کشور دارد و فرایند این شرایط باعث شده بعضی از ایالات آمریکا زمزمه جدایی از ایالات متحده را سر دهند و همه این شرایط به نوبه خود و در آستانه انتخابات آمریکا و شخص ترامپ را عصبانی نموده و به شکلی به دنبال آن است که به عربستان گوشمالی در مورد تبعیت از دستور او منبی بر کاهش فراوری نفت نشان دهد.

کاردار سابق ایران در لندن در سرانجام توضیح داد: البته این تنبیه، تنبیهی نیست که به سادگی اجرا گردد و آمریکا بتواند در زمان کوتاه همه قوای خود را از عربستان خارج کند، اما به قول ایرانی ها آقای ترامپ در حال پس زدن با دست و پیش کشیدن با پاست یعنی از یک سو می گوید پاتریوت های خود را از عربستان خارج خواهد نمود و از طرف دیگر ضعف دفاعی و آسیب پذیری سعودی در منطقه و در برابر ایران را به رخ می کشد. بر این اساس به نظر می رسد این اقدام آمریکا در قبال عربستان نیز بیش از هر هدف دیگر به دنبال باج خواهی بیشتر از عربستان و دوشیدن این گاو شیرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1129

به "ساداتیان: سیاست واشنگتن در قبال ریاض مصداق با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساداتیان: سیاست واشنگتن در قبال ریاض مصداق با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید