طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی، خمیر پیتزای ایتالیایی

به گزارش مجله آزات وب، بعضی اوقات پیش می آید که خمیر پیتزایی که تهیه نموده اید، همچون فست فودی ها از آب درنیامده و پف ندارد و یا ترد نشده و یا حتی چسبندگی و انسجام لازم را ندارد. اما با آموزشی که امروز در اختیار شما گذاشته می گردد، دیگر جای نگرانی نیست و شما نیز می توانید خمیر پیتزای خانگی متناسب با سلیقه تان را تهیه کنید.

طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی، خمیر پیتزای ایتالیایی

خبرنگاران| پیتزا یکی از مشهورترین غذا های جهان به حساب می آید و به عنوان یک فست فود متداول در اروپا و آمریکا استفاده می گردد. خمیر پیتزا، از اجزای مهم در پخت یک پیتزا است که اگر روش پخت آن را بلد باشید با صرف زمانی اندک می توانید خمیری خوشمزه و باب طبع درست کنید.

به گزارش خبرنگاران، خمیر پیتزا نوعی نان مخصوص است که تهیه آن اصلا کار سختی نبوده و می توان با ساده ترین و فوری ترین روش های ممکن یک خمیر پیتزای خانگی تهیه کرد. اگر خمیر پیتزایی که آماده نموده اید دارای بافتی مناسب باشد، قطعا به زیبایی ظاهری و طعم پیتزا یاری می نماید و می توانید وعده ای خوشمزه تدارک ببینید.

برخی اوقات پیش می آید که خمیر پیتزایی که تهیه نموده اید، همچون فست فودی ها از آب درنیامده و پف ندارد و یا ترد نشده و یا حتی چسبندگی و انسجام لازم را ندارد. اما با آموزشی که امروز در اختیار شما گذاشته می گردد، دیگر جای نگرانی نیست و شما نیز می توانید خمیر پیتزای متناسب با سلیقه تان را تهیه کنید.

پیتزا نوعی غذای بین المللی است که اصالتی ایتالیایی دارد. اصطلاح پیتزا نخستین بار در قرن دهم میلادی به زبان لاتین در دست نوشته ای در شهر گائتا واقع در جنوب ایتالیا به ثبت رسیده بود.

مواد مورد احتیاج

آرد سفید: یک پیمانه، روغن زیتون یا مایع: 1 قاشق غذاخوری، شکر: 1 قاشق سوپ خوری، خمیر مایه فوری: 1 قاشق مرباخوری، نمک: 1 قاشق چای خوری، آب ولرم نصف پیمانه + یکی دو قاشق غذاخوری اضافه

طرز تهیه خمیر پیتزا

پودر خمیر مایه فوری را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و آن را کنار بگذارید. آرد الک شده را با خمیر مایه و نمک و روغن زیتون مخلوط می کنیم و وقتی همه مواد کاملا با هم مخلوط شدند، آغاز به ورز دادن آن می کنیم تا خمیر نرم گردد. سپس روی یک سطح صاف مقداری آرد می ریزیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم و دوباره ورز می دهیم. چندین بار این کار را تکرار کنید تا هیچ هوایی داخل خمیر نماند.

سپس مقداری روغن را در یک ظرف می ریزیم و با قلمو همه قسمت های آن را چرب می کنیم و خمیر را داخلش می گذاریم. روی ظرف را می پوشانیم و اجازه می دهیم بین یک تا دو ساعت خمیر استراحت کند. پس از دو ساعت خمیر شما حجیم می گردد. حالا خمیر را به هر مقداری که می خواهید روی ظرفتان پهن کنید و مواد پیتزا را روی آن بریزید. زیر ظرف را حتما با مقداری روغن چرب کنید.

نکات کلیدی خمیر پیتزای خانگی

خمیر مایه را حتما با آب ولرم مخلوط کنید. هرچه خمیر بیشتر ورز داده گردد، لطفات بیشتری خواهد داشت. تمام ظرفی را که می خواهید خمیر در آن استراحت کند، خوب چرب کنید. شیر هم باعث تردتر شدن و مزه بهتر خمیر می گردد.

خمیر پیتزا بدون فر

به سادگی خمیر پیتزای تهیه شده خود را می توانید داخل یک ماهیتابه پهن نموده و حرارت را کم کنید و درب آن را بگذارید و اجازه دهید تا خمیر به خوبی بر روی شعله گاز پخته گردد.

چه نوعی از آرد مناسب است؟

وقتی خمیر پیتزا در صندلی مهمترین فاکتور، یعنی داشتن یک پیتزای خوب نقش بازی می نماید، داشتن آرد مناسب که تقریباً سنگ بنای این خمیر است، نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد. اینکه چه آردی می تواند انواع خمیر پیتزای مورد نظر شما را تامین سازد، مقوله پیچیده ای نیست؛ اما همراه با سلایق آشپز های گوناگون خصوصا در آموزش آشپزی عوض می گردد.

برخی از آشپز ها در آموزش آشپزی آرد سفید شیرینی پزی را می پسندند و برخی دیگر آرد نان را کافی می دانند و گاهی هم آرد نان سنگک را به عنوان یک آرد خوب در آموزش آشپزی توصیه نموده اند. در نظر داشته باشید که انتخاب آرد، ارتباط نزدیک با سلایق شما دارد.

آرد سفید شیرینی پزی یک خمیر پیتزای نرم تحویل شما خواهد داد و آرد مناسب نانوایی ها برای شما پیتزایی برشته و ترد فراوری خواهد نمود. این یک ماجرای سلیقه ای در جریان آموزش آشپزی است و یقینا سلیقه شما نیز در آن دخیل خواهد شد.

مواد مورد احتیاج برای خمیر پیتزا ایتالیایی

مخمر خشک فعال یک ونیم قاشق سوپ خوری، شکر دو قاشق چای خوری، آب گرم -100 تا 110 درجه فارنهایت دو فنجان، نمک دوقاشق غذاخوری، آرد شش فنجان، روغن زیتون دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

ابتدا در یک کاسه کوچک، ترکیب مخمر، شکر، آب را به آرامی هم بزنید تا حل گردد و به مدت 5 تا 10 دقیقه استراحت کند. سپس ترکیب نمک و آرد را چند بار با هم خوب مخلوط می کنیم و بعد مخلوط مخمر و روغن زیتون را اضافه نموده و به آرامی مخلوط کنید. در این حالت خمیر چسبناکی بوجود می آید، کمی روی میز کار آرد می پاشیم و خمیر را از ظرف خارج نموده و خوب ورز می دهیم تا دیگه به دست نچسبد.

خمیر را داخل یک ظرف قرار می دهیم و روی آن را با کیسه نایلونی می پوشانیم و می گذاریم در یک جای گرم به مدت یک ساعت استراحت کند.

مواد مورد احتیاج برای سس ایتالیایی

پودر سیر 1 قاشق چایخوری، پنیر پارمزان 3 قاشق سوپخوری، آب ولرم 1 لیوان، رب گوجه 200 گرم، ریحان 1/4 قاشق چایخوری، مرزنجوش (اختیاری) 1/4 قاشق چایخوری، پونه 1/4 قاشق چایخوری، پودر پیاز 3/4 قاشق چایخوری، نمک به میزان لازم، عسل 2 قاشق سوپخوری، فلفل قرمز 1/8 قاشق چایخوری، فلفل سیاه 1/4 قاشق چایخوری

برای تهیه سس پیتزا، در یک کاسه، رب گوجه فرنگی، آب، پودر سیر، پودر پیاز، پنیر پارمزان، پونه، (مرزنجوش)، ریحان، عسل، فلفل قرمز و فلفل سیاه و نمک را با هم خوب مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند و سس آماده گردد. سپس سس پیتزا را بر روی خمیر پیتزا بمالید و پیتزا را به دلخواه خود آماده کنید.

منبع: فرادید
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1565

به "طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی، خمیر پیتزای ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی، خمیر پیتزای ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید