قطر: کشورهای محاصره نماینده همچنان حقوق مردم ما را نقض می نمایند

به گزارش مجله آزات وب، معاون وزیرخارجه قطر و سخنگوی رسمی وزرات خارجه این کشور توضیح داد که کشورهای محاصره نماینده قطر همچنان حقوق شهروندان قطری را نقض می نمایند.

قطر: کشورهای محاصره نماینده همچنان حقوق مردم ما را نقض می نمایند

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لؤلؤه الخاطر معاون وزیر خارجه قطر و سخنگوی رسمی وزارت خارجه این کشور، روز دوشنبه، در جریان نشست چهل و سوم شورای حقوق بشر در ژنو توضیح داد که کشورهای محاصره نماینده قطر (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) همچنان حقوق شهروندان این کشور را نقض می نمایند.

به گزارش وبگاه خبری الخلیج اونلاین، سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر در ارتباط با نقض حقوق شهروندان این کشور گفت: پیامدها[ی نقض حقوق شهروندان قطری] شامل حقوق دینی، آموزشی، آزادی رفت وآمد و آزادی های اولیه می گردد.

لؤلؤه الخاطر در ادامه گفت که اینکه حقوق شهروندان این کشور به خاطر ملیت قطری شان نقض می گردد، نگران نماینده است. او ادامه داد که این اقدام، کارشنکی بزرگ و مستقیم تمام میثاق های موجود در زمینه حقوق بشر است بویژه توافق بین المللی ریشکن کردن تمام اشکال تبعیض نژادی.

روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به منطقه بحرانی شد. چهار کشور عربی یادشده در پنجم ژوئن (2017) روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواهان قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 876

به "قطر: کشورهای محاصره نماینده همچنان حقوق مردم ما را نقض می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر: کشورهای محاصره نماینده همچنان حقوق مردم ما را نقض می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید