7 راه چاره برای از بین بردن نفخ معده

به گزارش مجله آزات وب، برنامه غذایی مناسب می تواند بسیاری از بیماری های مربوط به گوارش را مرتفع کند.

7 راه چاره برای از بین بردن نفخ معده

از بین بردن نفخ معده دغدغه تمام کسانی است که از مسائل گوارشی رنج می برند. برای برخی از این مسائل، راه حلی جز دیدار با پزشکان وجود ندارد. اما برخی دیگر را می توان با اصلاح برنامه غذایی رفع کرد.

راهکارهای از بین بردن نفخ معده

از بین بردن نفخ معده با در نظر گرفتن 7 راهکاری که در ادامه می آیند، قابل کنترل و حتی درمان است. با این راهکارها شما می توانید از مصرف مواد غذایی لذت کافی ببرید بی آنکه نگرانت عوارض بعد از صرف غذا باشید.

1. مصرف فیبر به میزان مناسب، نه بیشتر و نه کمتر

مصرف فیبر کم می تواند منجر به مسائل گوارشی از قبیل یبوست و عوارض ناشی از آن گردد اما مصرف زیاد آن هم عوارضی از قیبل نفخ شکم را باعث می شوند. بازه فیبر مصرفی مناسب 25 تا 38 گرم در روز است.

از بین بردن نفخ معده با مصرف میوه هایی از قبیل انواع توت های تازه ممکن خواهد بود. با مصرف میوه های کم حجم و سرشار از فیبر می توانید فیبر مصرفی مورد احتیاج را با کمترین حجم میوه به بدن خود برسانید و از عوارض نفخ شکم در امان باشید.

برای هضم فیبر از آب کافی بهره ببرید. به طور کلی مصرف هشت لیوان آب روزانه می تواند بسیاری از مسائل گوارشی شما را مرتفع کند.

2. کاهش مصرف کربنات

اگر از هواداران نوشیدن نوشابه های گازدار هستید از بین بردن نفخ معده برای شما آسان نخواهد بود. کربنات نوشابه و نوشیدنی های گازدار دیگر با وارد کردن کیسه های گاز، گاز بیشتری به روده ها اضافه می نماید. بنابر این کاهش مصرف این نوشیدنی ها به شما یاری می نماید از عوارض نفخ شکم در امان بمانید.

3. کاهش مصرف شیرین نماینده های مصنوعی

شیرین نماینده های مصنوعی می توانند نفخ شما را افزایش داده و فرآیند هضمغذا را در سیستم گوارشی شما مختل نمایند. برای دور ماندن از نفخ شکم باید استفاده از این شیرین نماینده ها را کاهش دهید. این شیرین نماینده ها در محصولات کارخانه ای شیرینی و شکلات و نوشیدنی ها به چشم می خورند.

4. مصرف روزانه موز

مصرف منظم موز به علت ترکیبات پتاسیم در آن، به شما یاری می نماید تا اثرات سدیم در سیستم گوارشی را خنثی نموده و از نفخ شکم جلوگیری کنید.

میوه های دیگری که می توان از آن ها پتاسیم جذب کرد هویج، زردآلو، تربچه، سیب زمینی و گوجه فرنگی هستند.

5. مصرف وعده های غذایی سبک و پر تعداد

اگر از وعده های غذایی بیشتری بهره ببرید و در عوض اندازه این وعده ها را کاهش دهید، از بین بردن نفخ معده برای شما آسان خواهد بود. با این روش می توانید از بسیاری مسائل مربوط به سیستم گوارش از جمله نفخ و معده درد در امان بمانید. اتفاقی که در خصوص وعده های غذایی حجیم می افتد این است که این وعده ها باعث سیری زیاد می شوند اما در عوض فشار بیشتری بر سیستم گوارشی وارد می نمایند.

6. استفاده از پروبیوتیک ها

محصولات لبنی حاوی پروبیوتیک باکتری های مضر روده و معده را از بین می برند و آن ها را با باکتری های مفیدی جایگزین می نمایند که به هضم غذا یاری می نماید.

7. مصرف مایعات مناسب

دم نوش های گیاهی مناسب و چای کم رنگ سیستم گوارشی شما را تقویت نموده و مانع از مسائل نفخ معده می گردد. نوشیدن دم نوش بابونه و عرق بو مادران می تواند بعد از صرف غذا نفخ شما را از بین ببرند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2354

به "7 راه چاره برای از بین بردن نفخ معده" امتیاز دهید

1 کاربر به "7 راه چاره برای از بین بردن نفخ معده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راه چاره برای از بین بردن نفخ معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید